Ga naar inhoud

Konijn weet niet hoe hij uit een drinkfles moet drinken


Lies86

Aanbevolen berichten

Hallo,

Gerrit is sinds gisteren bij mij in huis.

Hij is nu 9 weken oud en komt bij de fokker vandaan.

Daar zat hij met zijn moeder en broertjes in een kooi.

Allemaal keurig netjes en geweldig geregeld!

Alleen weet gerrit niet hoe hij uit een drinkfles meot drinken.

Hij mikt zijn drinkbak steeds om en deze houd hij niet schoon.

Ik zou het erg fin vinden als hij uit zijn fles leerde drinken.

Hebben jullie tips?

Ik zoek dus geen oplossingen hoe ik ervoor kan zorgen dat hij zijn bakje niet meer omgooit of niet vuil maakt want daar heb ik zelf ook wel ideeen voor!

Ik hoor het graag!

Groetjes en bedankt alvast!

Lies

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik al aangaf is dat ik weet dat er oplossingen zijn om een bakje vast te maken.

Maar ik zou het frisser en hygienischer vinden voor gerrit als hij gewoon uit de fles dronk.

De truck met de banaan ga ik niet uitproberen. Hij heeft vanmiddag een stukje op en is nu ietwat aan de diaree.

Zal als hij weer normala keutelt wel eens kijken hoe hij reageert op knijpen in de fles en zijn mondje aan de fles houden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat gerrit nog even moet wennen omdat ie pas sinds gisteren bij jouw is. Ik snap wat je bedoeld, ik prefereer ook een drinkfles, is netjes afgesloten en gemakkelijk te verversen. Mijn vorige konijntjes dronken ook altijd uit de fles maar m'n huidige vertikte het ook. Ik gebruik dan ook gewoon een bakje. Zo een met een vast element waar je het bakje in vast klikt werkte bij mij niet echt. Het water ging er altijd over. Ik weet dat je hier niet naar op zoek bent maar ik gebruik er zo een: http://www.uwdierenspeciaalzaak.nl/images/PETPRODUCTS%20COOPCUP%20INOX%20MET%20SCHROEF%200,9%20LTR%2015%20CM.JPG misschien toch handig als gerritje het echt niet wil. Schroefje vastdraaien aan de tralies en het zit hartstikke vast en kan op elke gewenste hoogte gehangen worden (makkelijk als er in de winter meer stro in het hok ligt dan in de zomer). En slechts losdraaien om het te verversen. Succes in ieder geval ^^

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daarnet heb ik met meneer geoefend. In de fles geknepen zoals iemand hierboven beschreef.

Hij liep later zelf naar de fles om er wederom aan uit te drinken.

Heb de drinkbak er ook nog in staan. Die laat ik hem leegdrinken, kijken of hij daarna de fles ondekt!

Dat bakje is inderdaad ook nog een oplossing als meneer echt weigert!

Link naar reactie
Delen op andere sites

sommige konijnen hebben gewoon iets meer tijd nodig om te wennen in hun nieuwe hok...

ik heb hier bij bijde geen problemen gehad...

met de cateratiie van mijn mannetje wel een bak met water neer gezet

maar daar moest hij niets van hebben ....

het komt vast wel goed...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .