Ga naar inhoud

Update over Zwartje


michaela23

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,

Het is weer een tijdje geleden dat ik hier op BB was. Het ging niet goed met mij, vandaar dat ik niet online was.

Maar ik wil jullie graag even laten weten hoe het nu met Zwartje is, na de dood van haar vriendinnetje Bruintje.

In augustus, ik weet niet meer precies welke datum, het was op een vrijdagnacht, toen kon Zwartje niet meer zo goed lopen, en viel de hele tijd om. Ik schrok enorm, en pakte haar meteen op. Ik dacht eerst dat zij geschrokken was van een auto die met enorme snelheid voorbij reed. Ik heb haar een tijdje vastgehouden, en geaaid en lieve woordjes tegen haar gezegd. Toen ze gekalmeerd was, heb ik haar weer in de kooi neergezet. Een kwartier later ging ik bij haar kijken, en weer had ze hetzelfde. Ik vertrouwde het niet, en belde om 02.00 uur 's nachts de DA. Want intussen draaiden ook de ogen van Zwartje de hele tijd heen en weer. Ook stond haar hoofdje scheef. Ik was erg in paniek, want ik had net Bruintje verloren, en ik wou Zwartje ook niet verliezen. De DA vertelde mij dat het niet echt acuut klonk, maar als ik het niet vertrouwde, ik altijd langs kon komen, maar het nachttarief was erg duur, en ze raadde mij aan om de volgende ochtend, op zaterdag, om 12.00 uur meteen langs te komen. Dat heb ik dus ook gedaan. Ik was helemaal gestresst en hoopte dat er niks ernstigs met haar zou zijn. Ik kon die nacht niet goed slapen en was blij toen ik naar de DA kon gaan. Mijn vriend en ik zijn toen samen naar de DA gegaan. Daar is ze helemaal nagekeken. Ze had geen middenoorsteking. En of het E.cuni Culi was, dat duurde erg lang om te onderzoeken. de DA dacht zelf dat het iets neurologisch was. Ik kreeg 3 verschillende medicijnen mee, spuitjes en dwangvoer. Ik kreeg antibiotica mee,die moest ik haar een hele week geven, ik kreeg pijnstilling mee en medicijnen tegen parasieten. Die medicijnen tegen parasieten moest ik haar een maand lang geven. De DA zei wat betreft het scheve hoofdje, dat dat weg gaat, maar het kon ook zo zijn dat het niet meer weggaat. Omdat ik op zaterdag bij de DA was, was het best duur, maar dat kon me helemaal niets schelen. Ik wou gewoon dat Zwartje geholpen werd en ook beter werd.

Vanaf die zaterdag haar medicijnen gegeven. Dat vond ze natuurlijk niet zo leuk, maar het moest. Ook at ze niet, geen biks, geen groenten en drinken uit haar fles deed ze ook niet. Wel van de grond af drinken. Dus heb toen een bakje met water voor haar neergezet. Het dwangvoeren ging ook niet van harte, maar ik bleef doorzetten. Ik heb daar steeds heel erg geknuffeld, geaaid en lieve woordjes tegen haar gezegd.

Na 2 dagen dwangvoeren at ze uit haarzelf wat wortels. En dronk ze ook uit haarzelf uit het waterbakje. Ik was harstikke blij. Ik bouwde langzaam de groenten weer op. Gelukkig at ze ook weer heel goed hooi. Een paar dagen later at ze ook weer biks. Ik was echt harstikke blij, en je zag ook dat zij ook weer opfleurde.

De medicijnen gingen toen er goed in, en toen ze op waren, tja waren ze op :P

Maar haar hoofdje staat nog steeds scheef, en dat komt dus ook niet meer goed. Helaas. Ik vind dat soms nog erg zielig om te zien, maar verder gaat het heel erg goed met haar. Ze eet heel goed en drinkt ook heel goed.

Ik hou haar gewoon goed in de gaten, en hopelijk komt dit niet meer terug.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .