Ga naar inhoud

wilgentakken


stampertje-lover

Aanbevolen berichten

  • Reacties 52
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

vaak als de takken droog zijn vinden ze ze niet meer zo lekker, ik heb een snoeischaar in de auto liggen en als ik dan ergens wilgen zie staan knip ik de onderste takken eraf die aan de stam groeien, die zijn niet goed voor een boom (ik ben zeg maar de plaatselijk wilgenbeschermer geworden! haha) verse takken gaan erin als zoete koek!

als je trouwens helmaal onder aan de stam takken knipt moet je ze wel ff wassen hoor, daar plassen de honden tegenaan! ik knip ze van wat hoger!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb mijn oudere konijn ook eens een wilgentak gegeven om lekker aan te knabbelen. Maar dit doe ik dus nooit meer, de middag nadat ik haar de tak had gegeven werd ze sloom en begon zachjes te trillen. Ik denk ik kijk het nog heel eventjes aan (omdat ze al zo oud is ze wel vaker wat rustiger.) maar het hield maar niet op en ze begon ook nog te stampen met haar achterpoten (terwijl ze lag!) dit kon ik niet aanzien en ben zo snel mogelijk met haar naar de dierenarts gegaan, wat blijkt: ze had trommelzucht. Ik heb geen flauw idee of het nou van de takken komt of niet, maar ik geef haar nu liever wat anders lekkers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had net besloten om vanmiddag ook een snoeischaar in mijn auto te leggen toen ik hier in het dorp de plantsoenendienst bezig zag met het snoeien van de wilgen! Ik mijn autootje geparkeerd en gevraagd of ik wat takken mocht hebben voor de konijnen. Na een paar takken te hebben gegeven liep hij naar een grote berg snoei-afval en wilde me een hele bos meegeven, maar aangezien ik maar een klein autootje heb moest ik weigeren. Zegt die man ineens: 'oh, ik kom straks wel even langs en leg een bos bij je achter neer, je woont toch daar en daar?' ??? Ik ken die hele man niet maar blijkbaar kent hij mij wel of weet i.i.g. waar ik woon.

Enfin, straks worden de wilgentakken dus gewoon hier thuisbezorgd. Als dat geen service is :mdr:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Whaaa dat is bij jullie dus ook al zo. Ik ging een tijdje terug ook iets halen, balen hooi en toen zei die man ohhh rij onderweg naar huis wel even bij je langs. Echt aardig zeg en nu levert hij ze elke maand ongeveer (betaal er natuurlijk wel wat voor anders ga me schuldig voelen).

Link naar reactie
Delen op andere sites

De mensen in de Hoeksche Waard en op Goeree Overflakkee zijn zo slecht nog niet :P

Zojuist kwam er een kraanwagentje voor de deur en werd er een hele bos wilgentakken bezorgd. De man vroeg nog of ik nog meer wilde en de hebberigheid sloeg bijna toe, maar ik heb eigenlijk voorlopig wel genoeg en ga als het op is wel weer verse takken 'halen'.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha, ik ook. Woon hier nu 7 jaar ben wat mij betreft blijf ik hier. En dat niet alleen voor de wilgentakken hoor.

Begrijpelijk zou ook niet echt weg willen alleen je weet het nooit natuurlijk wat er op je pad komt, misschien wel een partner die er niet wil wonen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

andere vraag: wij hebben diverse wilgen(kronkelwilg) in de tuin staan. kan ik gewoon takjes afknippen en deze geven? Of is het de bedoeling dat de blaadjes eers "verdorren" enne geven jullie alleen dikke takken of ook de dunnere?

dank je wel maar weer!

grtjs manon

Link naar reactie
Delen op andere sites

andere vraag: wij hebben diverse wilgen(kronkelwilg) in de tuin staan. kan ik gewoon takjes afknippen en deze geven? Of is het de bedoeling dat de blaadjes eers "verdorren" enne geven jullie alleen dikke takken of ook de dunnere?

dank je wel maar weer!

grtjs manon

Ik geef meestal de dikkere en de zijtakjes met blad die aanzitten haal ik er altijd vanaf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .