Ga naar inhoud

konijn in de rui naar binnen halen


Mariski

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ik vroeg me af: is het erg om een konijn in de rui (die nu dus zijn wintervachtje krijgt) naar binnen te halen? Zou dat te warm zijn of zouden zijn haartjes vanzelf dan weer uitvallen? Ik zou dit graag willen weten, omdat ik mijn konijn binnen wil gaan houden.

Kan iemand mij helpen? Alvast bedankt! :yes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heerlijk deze site, altijd snelle reacties > bedankt! Ja, het punt is een beetje dat hij het altijd warm krijgt binnen (warme oren en languit gaan liggen) en misschien is dat schadelijk bij konijnen of zou hij hieraan wennen als hij een paar daagjes binnen is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Konijnen kunnen heel slecht tegen warmte. Je had je konijn dan ook beter eerder naar binnen kunnen halen, toen de binnen- en buitentemperatuur nog ongeveer gelijk waren. Ik denk dat hij er op den duur wel aan zal wennen, maar de eerste tijd zal het niet echt prettig zijn (zachtjes uitgedrukt). Maar als je vastbesloten bent om 'm deze winter binnen te houden kun je 'm beter nu meteen naar binnen halen, zodat de overgang niet nog groter wordt (en je straks met loeiend warme kachels en zo te maken krijgt).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heerlijk deze site, altijd snelle reacties > bedankt! Ja, het punt is een beetje dat hij het altijd warm krijgt binnen (warme oren en languit gaan liggen) en misschien is dat schadelijk bij konijnen of zou hij hieraan wennen als hij een paar daagjes binnen is?

Konijnen kunnen beter kou dan warmte verdragen idd.

Dat hij zo languit gaat liggen van de warmte is een teken dat hij het niet prettig vindt.

Als je 'm nu naar binnen gaat halen, kun je 'm niet meer buiten plaatsen.

Dus je zal zeker moeten weten dat je 'm voor zeker 7 maanden binnen kunt houden. Juist nu gaan ze hun wintervacht ontwikkelen.

Als je 'm naar binnen gaat plaatsen, kun je 'm dan niet in de gang (tochtvrij) of een andere koelere tochtvrije ruimte laten wonen?

Op deze manier woont hij evengoed binnen, maar zit hij niet constant in een oververwarmde kamer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij staat nu binnen en lijkt het wel goed te vinden allemaal. Ik weet dat ik 'm eigenlijk eerder naar binnen had moeten halen... :$ Ik heb wel het raam in de kamer waar hij staat constant open staan, dus dat scheelt. Hij is in ieder geval niet zo languit gaan liggen en met opengesperde neusgaten gaan ademen. In dat geval had ik 'm ook wel meteen weer naar buiten gedaan, want dat is echt zielig. Z'n oortjes zijn een beetje warm, maar voor de rest loopt hij vredig in z'n hokje rond. :love:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijnen zijn ook aan het haren. Is het verstandig om ze nu te gaan borstelen zodat het oude haar er sneller uitgaat?

Het is idd verstandig om je konijnen te borstelen als ze aan het verharen zijn :yes:

Op deze manier verklein je de kans op verstoppingen.

Doordat konijnen zich regelmatig schoonlikken krijgen ze haren binnen, als ze aan het verharen zijn al helemaal.

Als jij ze regelmatig borstelt verminder je de hoeveelheid haren die ze binnenkrijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .