Ga naar inhoud

Konijn niest heel af en toe


Mexflex

Aanbevolen berichten

Mijn konijn niest heel af en toe. Nou ga ik ervan uit dat konijnen net als mensen wel eens moeten niezen?

Hij heeft geen natte neus en z'n pootjes zijn niet vies of iets dergelijk. Hij ademt ook net als normaal zonder geluid.

Hij heeft wel onder z'n kin een beetje een gelige/groenige vlek zitten, misschien van het eten?

Is het normaal als je konijn heel af en toe niest of niet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doet je konijn dit al lang of pas sinds kort?

Heb je mogelijk een andere bodembekking gebruikt of heb je een ander merk hooi als dat je eerst gebruikte?

Die geel/ groene vlek kan toch een teken zijn van dat er opgedroogd snot zit.

Hoe zien zijn oogjers eruit en eet hij wel nog normaal goed?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gezondheid, maar even zonder gein. Het mannetje van mij deed het toen ik ander hooi en stroo had bestelt daar kon die niet tegen omdat die wat minder grof was en het nogal stuifde. Ook kan hij niet tegen kruidenhooi dan blijft het echt niessen totdat het weg haal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsja dat zou het inderdaad ook kunnen zijn (Kruidenhooi)

Ik meng dit door het gewone hooi omdat hij het anders niet echt goed eet. Ik had dit in een bloempotje gedaan en die op z'n kant gelegd. Hij gaat er dan met zijn hele kop in om te eten. Misschien is het daar dan van?

Lastig zeg, omdat ik van die vervelende dingen lees over snot e.d.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mexflex >> Ik zou dat eerst eens een weekje weghalen om te kijken of het daarvan was ik heb ook lang moeten zoeken voordat ik erachter was wat het nu was. Totdat ik het een keertje buiten in een bal had neergelegd en ik het mannetje zag blijven niesen toen was 1 en 1 is 2.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er maar twee, maar ze eten heel de dag door hooi als weg ben geweest naar me werk krijgen ze weer een flinke hand met hooi (10x10cm ongeveer) en voor het slapengaan gaat er weer een berg in en in de ochtend ook weer voor overdags. En dan elke zondag het hok verschonen waar hooi inlicht, dus ja ze eten gewoon veeeeel hooi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .