Ga naar inhoud

Eindelijk weer SS


Saf

Aanbevolen berichten

Omdat ik on-line 20kg SS biks besteld had maar dit na 3 weken ofzo nog niet binnen is. Kregen mijn konijnen al twee weken alleen maar Kenner Biks in plaats van gemengt met hun geliefde SS brokjes.

Nu was ik gisteren bij de opvang de konijnen aan het voeren en heb ik daar een 10KG zak SS gekocht. Ik dacht om de konijnen extra te verwennen krijgen ze "puur" SS vanavond.

Bearke was helemaal blij met haar bakje SS en at een paar brokjes rende een rondje om haar bakje at een paar brokjes rende een rondje om haar bakje.

Toen ik de voerbak van de Reusjes gevuld had en in hun hok had gezet begonnen ze beide met smaak te eten. Sies stopte na een paar brokjes gegeten te hebben zelf met eten om zich om te draaien en mijn hand af te likken, Ties ging zelfs binky's maken waarna ze beide weer verder aten.

Ik heb dus sterk het vermoeden gekregen dat ik SS verslaafde konijnen heb.

Wilde het gewoon even vertellen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan zal dat goed moeten zijn eigenlijk. Ons Petranneke doet ook altijd wat moeilijk om zijn voer en die nieuwe bij ons heeft daar ook wat last van.

ik heb het idee dat het irvaliteit is ofzo. want ze doen dus niet naar tegen mij, maar tegen elkaar.

het deurtje van het hok staat niet helemaal open, om te voorkomen dat er katten in het hok komen (Thomas rook soms verdacht veel naar hooi en dat vond ik toch wat link) en ze kunnen dus niet tegelijkertijd het deurtje door. degene die als eerste erdoor heen gaat krijgt altijd een flinke knauw van de ander, en ook als ze boven zijn wordt er een paar keer geknauwd naar degene die het eerste bij de voerbak komt. ook pakt Sissi de bak op en schuift het bij Stoffel weg.

Het wordt geen dikke ruzie, maar gewoon een beetje duwen en knauwen. dus ik zit er nu over te denken er een extra voerbak bij te zetten, zodat ze niet met zijn tweeen uit 1 bak hoeven te eten als ze niet willen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb bij Petran en sjan ook twee voerbakken staan. Sjan heeft zo'n brede kop dat als zij eet, Petran er niet meer bij kan. En Petran is erg bang dat hij iets te kort komt en gaat dan heel raar doen. Met een tweede bakje nergens meer last van.

Heb ook twee waterflesje want als Sjan gaat drinken dan zal Petran hoe dan ook, ook op dat moment moeten drinken. Zelfs als hij net al gedronken heeft. Hij zou ook maar iets te kort komen.

maf beest. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .