Ga naar inhoud

Nageltjes knippen, konijnen 6 1/2 maand, misschien ouder..!


Snowy&Witje

Aanbevolen berichten

Ooit deed ik het ook en kreeg ik te horen dat Wolfje te jong was.

Qua leeftijd moet je even wachten wat voor antwoord je krijgen.

Maar ik weet bv niet beter als het echter extreem lang is dat het echter wel moet ivm vergroeien en misvormde nagels.

In het begin deed ik het ook met een mensenkniptang en ik kan er zelf mee werken.

Het is beter om een kniptang te kopen voor konijnen, die heb ik ook.

Weet je hoe je moet knippen en hoe ver???

Hoezo tunesie, ben je op vakantie, woon je daar ? als je op vakantie bent heb je je konijn dan mee genomen :surprised:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je een konijn met donkere nagels of lichte nagels???

Als je het echter niet weet vraag advies aan iemand die het wel weet bv iemand om je heen of de dierenarts. Om geen koste te maken zou je een dierenassistente kunnen vragen.

Hoeveel mm/cm voor de .....(hoe heet het ook alweer?) je moet knippen weet ik niet meer, als ik het zelf doe weet ik hoe ver ik moet knippen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je een konijn met donkere nagels of lichte nagels???

Als je het echter niet weet vraag advies aan iemand die het wel weet bv iemand om je heen of de dierenarts. Om geen koste te maken zou je een dierenassistente kunnen vragen.

Hoeveel mm/cm voor de .....(hoe heet het ook alweer?) je moet knippen weet ik niet meer, als ik het zelf doe weet ik hoe ver ik moet knippen

Snowy heeft donkere nagels, Witje witte :yes:

Je moet iets na de rode lijn knippel. Na ''het leven'' daar moet je knippen

Bij nijnen met donkere nagels is dat erg moeilijk te zien ik weet het.

Alleen ik wou weten hoe ik moest knippen en niet waar:whistle2:

:P En of ik met een mensennagel schaartje kan knippen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

niet in het leven knippen en gewoon op gevoel knippen

en nee met een mensen schaartje lukt dat wel maar dat is niet goed

dus beter even een tangetje halen bij de DA

dit is een mening van iemand. Als ik met een mensenkniptang doet dan aan de voorkant de nagel erin en gewoon recht afknippen

aangepast door Lia
Link naar reactie
Delen op andere sites

Met zo'n nagelschaartje valt inderdaad ook wel te knippen. Konijnennagels bevatten en bloedvat en daar moet je mee oppassen, dat kan best bloeden als je er in knipt (jaja... ervaringsdeskundige inmiddels :$).

Je kunt het beste de haargrens van de pootjes als maximaal knippunt aanhouden, de nagels die binnen de haren vallen er niet afknippen. Alles wat buiten de haren steekt mag er af! Ow en vergeet dat extra nageltje aan de binnenkant van de voorpoot niet ;).

En gewoon recht afknippen, dat is het makkelijkst. Ik zet de konijnen hier altijd op schoot of op tafel neer en knip ze dan (1 hand voor de poot vasthouden, ander om te knippen). Is voor hun het minst stressgevoelig.

aangepast door lianne
Link naar reactie
Delen op andere sites

belangrijik is dat je een scherp schaartje hebt. anders "trek" je het nageltje er te veel af. (weet neit goed hoe ik het uit moet leggen:P)

en heb nog nooit gehoord dat nageltjes knippen leeftijdsafhankelijk is, zelfs in de winkel knip ik soms de nageltjes

(zijn hooguit 12/13 weken) als dat nodig is. (te lang en te scherp)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan moet ik heeeel diep terug in mijn argief maar ik kreeg hier een reactie dat mijn konijn te jong was.

Weet je? soms luister ik niet, klinkt miss echo maar als ik bv een konijn heb waarvan de nagels heel erg lang zijn of misvormd dan knip ik ze !! Maar de reactie wat ik hier kreeg was ook rieel ! want de lengte die ik knipte was niet noodzakelijk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .