Ga naar inhoud

Mouse eet geen biks meer


Daisy&Mouse

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ik ben al een tijdje niet meer op het forum geweest omdat ik bezig ben met afstuderen maar nu zit ik toch met een probleem :(

Vanaf afgelope donderdag zagen we aan 1 van onze 2 konijnen (Cookie) dat hij zich niet lekker voelde.. Vrijdag werd dit alleen maar erger en zijn we naar de dierenarts geweest. Hij bleek een blaassteen in zijn plasbuis te hebben (zo groot als 10 cent :|). Hij is meteen geopereerd en alles is goed gegaan gelukkig!

Vanaf die vrijdag is mijn andere konijn (Mouse) gestopt met het eten van biks :s. Ze eet wel een beetje witlof en wortelloof maar dr brokken laat ze staan :s .

Wij denken dat ze gestopt is met eten omdat ze gestresst is geraakt door dat Cookie pijn had en waarschijnlijk vervelend deed en een tijd weg is geweest voor de operatie. Toen hij terug was hebben we ze daarom maar meteen weer bij elkaar gezet maar Mouse eet nog steeds niets.

Met Cookie gaat het ondertussen wel weer helemaal goed. Hij eet, drinkt en keutelt alsof er niets is gebeurd!

Ik heb het tot nu toe allemaal een beetje afgewacht omdat ik dacht dat Mouse wel bij zou trekken maar nu begin ik me wel zorgen te maken.. Vanaf vrijdag heeft ze dus alleen maar wat wortelloof en witlof op. Vanmiddag at ze ook een beetje hooi. Ik houd dr drinkflesje regelmatig bij dr en dan drinkt ze. Voor de rest lag ze veel in een hoekje, maar vandaag is ze wel weer wat levendiger.

't lijkt dus wel een beetje beter te gaan. Zouden jullie nu nog naar de dierenarts gaan? wat denken jullie dat ze heeft? Herkent iemand dit?

Alvast Bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe gedraagt Mouse zich verder? Als ze levendig en actief is zou ik ook zeggen dat ze haakjes op haar kiezen heeft. Als ze stilletjes is zou ik denken aan maag of darmprobleempjes. Naar de DA is de beste optie denk ik, die kan je met zekerheid zeggen wat er aan de hand is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Omdat ze bijna geen hooi en geen bix meer eet maar wel groente, zou ik ermee naar DA gaan.

Meestal wijst dit op haakjes op de kiezen.

Je kunt altijd een afspraak maken om haar gebit na te laten kijken, want als een konijn niet fatsoenlijk eet kan ze uiteindelijk last van haar darmpjes krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ten eerste: sorry voor de late reactie!

Ik ben eergisteren thuisgekomen van stage en zag dat ze best veel hooi had gegeten! Had dus met mezelf afgesproken dat als ze die nacht geen brokjes zou eten, ik naar de da zou gaan.. en wat denk je :yes:.. 's nachts heeft ze bijna dr hele bakje leeggegeten!

Dus ik denk dat het toch gewoon stress is geweest door wat er allemaal met Cookie is gebeurd.. Hij zal wel raar geroken hebben en dr afgewezen hebben omdat hij pijn had!

14 oktober moet ik in ieder geval weer naar de DA voor een check-up en inentingen dus dan worden de tandjes weer bekeken.. Als ze daarvoor weer stopt met eten dan ga ik eeder!

Bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .