Ga naar inhoud

Oren


Lauwiejj

Aanbevolen berichten

hoi allemaal,

ik heb hier vier konijntjes en de laatste tijd valt het me op dat ze nogal vaak aan hun oortjes wassen en jeuken. (het kan ook zijn dat ik dit nu merk omdat ik er gewoon op let) en hun oortjes lijken minder behaard dan anders (kan ook zijn omdat ik er opeens op let)

maar nu vroeg ik me dus af of ik hier dan al mee naar de da moet of dat het gewoon niets is. heeft er iemand een foto van gezonde konijnenoortjes waar ik ze meer kan vergelijken??

owjah: de binnenkant van hun oortjes lijkt mij gewoon normaal voor zover ik er verstand van heb en ik zie ook geen wondjes zitten

Link naar reactie
Delen op andere sites

@wasmas: op die foto zie je juist de binnenkant van de oortjes, en daar maakt Lauwiejj zich geen zorgen over.

saskia_-6042-albums-nijnen-picture17607-wassen.jpg

Op deze foto kun je de oortjes van onze dame redelijk goed zijn. Op sommige dagen lijkt het net of ze minder haargroei op haar oortjes heeft. Ook in haar geval door het likken en krabben denk ik. De dierenarts heeft er met het enten naar gekeken en vond dat alles er gewoon gezond uit zag. Andere dagen ziet het er weer 'gewoon' zo uit als op de foto.

Ik voel ook wel eens aan Monkey's oortjes maar ondanks dat het er soms wat minder behaard eruit ziet, voelen ze altijd zacht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

bedankt voor alle foto's, de oortjes zien er wel zo ongeveer uit als de oortjes van het tweede konijntje en ze voelen ook gewoon zacht. dan denk ik dat ik me veel te druk maak, maar voor de zekerheid komt een kennis die er wel een beetje verstand van heeft van de week nog ff kijken hoe ze eruit zien ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je ook in de gehoorgang gekeken (zo ver dat gaat)? 1 van mijn nijnen heeft oormijt. Ik ben er bij de inenting en de bijbehorende check achter gekomen. Het was me bij hem niet opgevallen. Hij krabt wel en schud wel eens met zijn hoofd maar niet extreem veel. Zijn vriendinnetje had het niet. Ik heb bij de da bij beide konijnen meegekeken en zag wel het verschil (al is het bij mijn nijn niet zo erg als op de foto's op internet)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .