Ga naar inhoud

Protexin


Danja

Aanbevolen berichten

Ik wil protexin bestellen omdat het altijd wel handig is om in huis te hebben, zeker nu de konijnen in de rui zijn krijg ik het een beetje benauwd(ivm met verstoppingen en gas ed). Maar er zijn 3 verschillende, welke kan ik nu het beste bestellen? Je hebt Protexin Bio-Lapis, Protexin Fibreflex, en Protexin Professional. En is het nog nuttig om Prozyme te bestellen? Eerst was iedereen erg lovend over dat middel maar heb hier nu ook een aantal keren gelezen dat het "nutteloos" is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb prozyme én protexine. De ene keer werkt prozyme beter en dan weer de protexine. Waarom weet ik eigenlijk niet...

Ik bestel mijn protexine eigenlijk altijd op de website van dovital. Of dat de bio-lapis is of de professional weet ik niet. Ik geloof de eerste. De fibreplex heb ik ook in huis voor noodgevallen. Daar zitten extra vezels in. Ik heb deze in een soort pasta. En zwarte panter heeft me uitgelegd dat die speciaal ook voor konijnen ontwikkeld is. Maar zoals ik al zei, die is alleen voor noodgevallen. Ik gebruik normaal alleen prozyme of protexine (de poedervorm) preventief.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank jullie wel:)

Ik was van plan het nu te bestellen bij het webwinkeltje van BunnyBin, maar die hebben dus veel keus...teveel keus is niet goed voor een mens:p

Die Fibreplex is daar idd ook in pastavorm. Dat zou ik dan ook niet preventief geven maar dan meer in een noodgeval ofzo. Na Fay zit de schrik er goed in, en dan met die verharing hou ik mijn hart vast en wil ik alles wel kopen:$ Maar jij hebt wel goede ervaringen met Prozyme? Caroline was dat geloof ik, die schreef dat het nutteloos is...maar wel veel mensen gebruiken dat hier...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok. Nee, ik verwacht ook niet dat je het helemaal kunt voorkomen hoor. Maar tref wel zoveel mogelijk voorzorgsmaatregelen. Ze krijgen minder biks, nog meer groen en veel hooi natuurlijk. Ik geef ze ook nog zonnebloempitten door hun beetje biks heen. En ik pluk en kam ze.Verder controleer ik constant of ze wel eten enzo. Als ik nou ook nog prozyme en/of protexin geef minimaliseer ik het risico zoveel mogelijk denk ik. Hoop ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik zelf de protexin soluble...maar dat maakt eigenlijk allemaal niet zoveel uit.

Prozyme gebruik ik niet (meer).

Heb er ten eerste nooit effect van gezien én niemand die kan zeggen of het ook echt zou werken bij konijnen.

Er is nooit een onderzoek gedaan naar de werking bij konijnen en het bedrijf zelf weet zelfs niet wat de ph is... ik denk dus zelf ook dat het niet werkt i.v.m. de ph van de maag van een konijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .