Ga naar inhoud

Oranje/rode urine


Lotje-Ieyore-Nala

Aanbevolen berichten

Hier hebben ze het ook altijd.. Urine kan verschillende kleuren hebben. Als het er niet rood (lees: bloedrood) uitziet, is er niets om je zorgen om te maken.. Check wel even dat het echt niet rood is... Oranjekleurig hebben ze hier vanaf dag 1 gehad... Is 100% ok..

Het kan trouwens ook zijn omdat ze een wortel hebben gegeten misschien?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze heeft alleen maar kruidenhooi met paardebloem en SS junior gehad. Omdat ze wat last had van plakpoep krijgt ze sowieso weinig biks. Het is niet bloedrood gelukkig. Ik ben nu aan het twijfelen dat ik niet voor niks ga naar de DA, het is sowieso 18 km rijden en morgen moeten we met Ieyore. We kijken het even aan, anders gaan we alsnog. Wil geen risico met haar nemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je morgen toch gaat kan je net zo goed iets in een zakje doen en dan meenemen, en meteen vragen :)

Zat ik ook al aan te denken. Ik werk bij een aantal huisartsen dus normaal kom ik makkelijk aan potjes ed. Nu dus niks in huis! Gelukkig heb ik het bakje waar ze in heeft geplast bewaard, dus hoef niet onhandig te doen met spuitjes en opzuigen. We gaan nu eerst een hapje eten, de zin om te koken is me vergaan dus dat word snel de Mac en dan bekijken of we toch even naar de DA rijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zolang de urine niet echt bloedrood is is de kans groot dat de kleur door het voedsel of door hormonen is veroorzaakt. En dat voedsel hoeven echt niet altijd wortels te zijn hoor! Hier ligt de toiletbak bijna dagelijks vol met oranjerode urine, en ze krijgen maar af en toe een stukje wortel. Volgens mij is wilg ook een van de boosdoeners, en die eten ze elke dag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

de kleur van de urine kan ook veroorzaakt zijn door weinig drinken. het is een warme dag geweest, en gisteren was het ook redelijk warm, dus dan kan het zijn dat ze net even wat minder water in de urine heeft. dan kleurt ie ook donkerder.

Geen idee of de warmte de oorzaak is, ze zitten binnen en het is hier niet warmer dan eerder deze/vorige week. Drinkpatroon is onveranderd. Ik heb zelf de indruk dat er weinig aan de hand is met haar. Ze is heerlijk actief, eet echt goed, net zat ze helemaal in het hooi gekropen (het lekkerste stuk ligt natuurlijk altijd onderop) en ze geniet van de aandacht die ze van me krijgt.

Mijn vriend en ik hebben besloten dat als er morgen dingen veranderd zijn, ze gewoon met Ieyore even mee gaat naar de DA.

We lopen liever geen risico's met onze mupkes :love:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .