Ga naar inhoud

sterrilisatie ???


HuBa LoLa

Aanbevolen berichten

Hallo

Ik heb 3 voedsters, gister was ik bij de DA voor 1 van de voedsters (Lara).

De dierenarts zei dat alle 3 ze moeten worden gesteriliseerd, voor eventuele kanker te voorkomen. Hiermee stemde ik in, voor aanstaande maandag, maar nu wordt heel zenuwachtig/ bang, want lees dat de konijnen pas mogen/ worden gesteriliseerd op een leeftijd van 6 maanden.

Die van mij zijn geboren in mei dit jaar, dus nu 5 maanden.

Ook lees ik allemaal verhalen op het forum, van niet eten en andere kooi enz.

Graag wil ik weten wat ik kan verwachten en of ze echt nog te jong zijn?

Kan ik beter er 1 per keer laten doen, of alle 3 tegelijk???

help me

gr van marleen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Persoonlijk vind ik 3 tegelijk wel heftig. Het hangt er natuurlijk vanaf hoe jouw voedsters het doen, maar stel dat ze allebei stoppen met eten... Dan moet je 3 konijnen dwangvoeren en dat is erg veel. (vooral voor iemand die dit niet gewend is)

Of dat maandje uitmaakt, weet ik eigenlijk niet. Maar daar weet een ander vast wel antwoord op!

Link naar reactie
Delen op andere sites

voor kanker? nog nooit van gehoort?

ik heb ditt ook nog niet eerder gelezen.....

ik heb zo het vermoeden dat deze da weer zijn portomonee wil spekken!

Dit klopt wel hoor. Veel voedsters krijgen op latere leeftijd baarmoederkanker. Als ze gesteriliseerd worden dan kunnen ze dat niet krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je een goede konijnkundige dierenarts hebt maakt dat maandje niet uit... dus je kunt even kijken of jouw dierenarts op de lijst van konijnkundige dierenartsen staat hier op BB.. dan weet je dat in ieder geval zeker. En alle drie tegelijk, pfff dat lijkt me wel erg heftig, vooral als je er nog geen ervaring mee hebt.. ik ben nog aan het twijfelen of ik mijn twee voedsters wel gelijk laat helpen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

pittig 3 voedster.. zal geen fijn bedrag zijn. het helpen van een voedster is flink duurder dan een ram.. je hebt neem ik aan wel naar de kosten gevraagd?

meestal krijg je een 'groeps' korting als je het in een keer laat doen, maar ik zou het 1 voor 1 laten doen.. voor voedsters is zoo'n operatie meer ingrijpender dan een ram. meestal ook meer nazorg. verdiep je er eerst even goed in voordat je een besluit neemt.

BB kan je hierin heel goed helpen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 voedsters tegelijk, dat lijkt mij heel erg zwaar. Ik heb het al moeilijk gehad bij sherrifke. Ze heeft het er uiteindelijk heel goed vanaf gebracht en heb ook veel hulp hier gehad, maar ik kan me niet voorstellen om dit in 3-voud te moeten doen..

Mijn motivatie was ook ivm mogelijke kansen op kanker of ontstekingen. Daar heb ik ook geen spijt van. Wel is sherrif niet meer de voedster die ze was voor de sterrilisatie. Logisch ook, hormoon huishouden helemaal finito.. maar als ik dit van te voren geweten had, weet ik niet of ik de zelfde beslissing had genomen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 voedsters tegelijk, dat lijkt mij heel erg zwaar. Ik heb het al moeilijk gehad bij sherrifke. Ze heeft het er uiteindelijk heel goed vanaf gebracht en heb ook veel hulp hier gehad, maar ik kan me niet voorstellen om dit in 3-voud te moeten doen..

Mijn motivatie was ook ivm mogelijke kansen op kanker of ontstekingen. Daar heb ik ook geen spijt van. Wel is sherrif niet meer de voedster die ze was voor de sterrilisatie. Logisch ook, hormoon huishouden helemaal finito.. maar als ik dit van te voren geweten had, weet ik niet of ik de zelfde beslissing had genomen..

Wat is er dan veranderd allemaal als ik vragen mag? Ik zit hier namelijk met twee dames en ik twijfel nogal... Bij Pluis is het echt nodig, die is soms echt niet om te hebben... Maar bolletje is eigenlijk gewoon een schat.. en vooral bij haar twijfel ik...

Link naar reactie
Delen op andere sites

sherrifke was altijd een knuffelvot. Ze kwam bij me liggen en vond zo haar plekje waar ze uitgebreid ging liggen zodat ik haar lekker kon aaien en kroelen. Ze likte mijn neusje, harstikke nieuwschierig en heel erg aanhankelijk.

Dat is allenaam weg. Ik kan haar amper aanhalen of ze rent al weg. Ze komt niet meer bij me liggen, springt wel nog op de bank bij me, maar laat zich niet meer aanhalen. Daar in tegen keuteld ze niet meer op de bank, dat deed ze namelijk wel heel erg. Ze rijd niet meer op shief en ze is nu een stuk onderdaniger. Ook naar shief toe. Ik hoop ze beide nog heel lang bij me te hebben, maar ik mis de "oude" sherrif ontzettend. Maar het doet me wel heel erg deugd dat sherrif en shief het zo goed met elkaar doen, zorgzaam. Das ook hartverwarmend :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja, daar zit ik dus ook mee.

Alle 3 mijn voedsters zijn echt zo lief en aanhankelijk. Dat wil ik echt niet kwijt, ik denk dat ik de beslissing wel ga nemen als ze steeds gaan rijden op elkaar of om de haverklap schijnzwanger zijn, maar tot nu toe nog niet gehad (bij welke leeftijd begint dat ?? schijnzwanger zijn ??)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook niet gemerkt aan mijn voedster dat haar karakter veranderde hoor. Ze is zelfs nu wat rustiger waardoor ze wat meer op haar gemak is. Ik vind het voor haar prettig, Cato was vaak schijnzwanger. Je moet er toch niet aan denken om steeds schijnzwanger te zijn en die arme Jip kreeg het dan om zijn oren van de dame.

Nee absoluut geen spijt van de castratie van Cato. Het is wel heftig maar ik heb het idee dat zij er alleen maar rustiger van is geworden.

3 tegelijk zou ik niet aan moeten denken, vergeet niet dat medicijnen toe dienen echt een hele taak is stel dat je daar bij ook nog moet dwangvoeren bij 3 konijnen heb je daar een hele dag taak aan!

Succes met je beslissing!

Groetjes

Marleen

Link naar reactie
Delen op andere sites

In mei geboren zei je? Volgens mij heb je dan een rekenfoutje gemaakt. Volgens mijn berekening is dat 4 maanden. Maar ik ben blond, dus kan het fout hebben. Mijn Ibi komt ook uit mei en die laat ik castreren als ze ongeveer 7maanden is. Dat vond de dierenarts het beste. 4 maanden lijkt me iig een beetje jong nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .