Ga naar inhoud

Kalk in de ontlasting


toedeloe85

Aanbevolen berichten

Sinds enkele dagen heeft mijn nijn ( sinds een paar weken gesteriliseerd) last van kalk in haar ontlasting....

Vanmiddag tijdens de inenting heb ik het ten sprake gebracht... Niets aan doen zei de DA.......

Wie o wie heeft enig idee waar dit vandaan kan komen? Voeding? Het andere konijn krijgt hetzelfde en heeft hier geen last van.........

Ze krijgt geen andere voeding...

Alvast bedankt voor de reacties!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet dat bij mensen de geslachtshormonen een belangrijke rol spelen in de opbouw en instandhouding van botten, vandaar dat bij vrouwen na de overgang nog al eens botontkalking optreedt. Misschien is de behoefte aan calcium bij je konijn nu een stuk minder dan voor de sterilisatie en wordt er daarom meer uitgescheiden?

Het zou ook kunnen dat ze op een of andere manier ergens anders calcium vandaan haalt, zo merkte ik een flinke toename in calcium in de urine van Mosterd en Kaatje als ze weer eens een stukje muur van behang hadden ontdaan. Het behang aten ze op, inclusief het stucwerk dat er soms nog aan zat... :arf:

Link naar reactie
Delen op andere sites

WHahaha, ik lees nu pas dat het gaat om kalk in de ontlasting! :lol:

Ehm, bedoel je ook echt ontlasting? Of haal je urine en ontlasting door elkaar? Dat heeft mijn broertje wel eens gedaan, toen was ie bang dat hij darmkanker had omdat er bloed in zijn urine had en was gaan zoeken naar aandoeningen waarbij je bloed in je ontlasting hebt :rofl: Bleek uiteindelijk een nogal hardnekkige blaasontsteking te zijn, maar dat even terzijde...

Link naar reactie
Delen op andere sites

WHahaha, ik lees nu pas dat het gaat om kalk in de ontlasting! :lol:

Ehm, bedoel je ook echt ontlasting? Of haal je urine en ontlasting door elkaar? Dat heeft mijn broertje wel eens gedaan, toen was ie bang dat hij darmkanker had omdat er bloed in zijn urine had en was gaan zoeken naar aandoeningen waarbij je bloed in je ontlasting hebt :rofl: Bleek uiteindelijk een nogal hardnekkige blaasontsteking te zijn, maar dat even terzijde...

Laat hij dit maar niet lezen :whistle2: Hij houdt niet zo van internet.:he:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .