Ga naar inhoud

Nakijken gebit


meroke

Aanbevolen berichten

In een ander topic las ik dat het nakijken van het volledige gebit enkel onder narcose kan gebeuren.

Toen Daantje gecastreerd was vertelde mijn DA dat zijn gebit niet echt super is en dat hij veel ruwvoer moet eten.

Een tijdje terug moest ik met Daantje naar de DA en ik of hij zijn tanden kon nakijken. Hij is toen met 'n piepklein camera'tje in z'n bekje geweest. Vond 't best wel interessant om zien.

Maar nu vroeg ik me ineens af, kan hij dan echt alles zien, of moeten ze werkelijk onder narcose?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet meer precies hoe het camera'tje er uit zag, tis best wel al een tijdje geleden, maar moest er ineens aan denken toen ik een ander topic las.

Ik weet dus niet wat je bedoelt met zo'n "ijzerkijkding" ;)

Hij zei me dat hij alles goed kon zien en dat z'n tanden al verbeterd waren bij de vorige keer. ik kon ook wel de haakjes zien op z'n tanden.

Ik ga nog niet lang bij die DA dus wou wel eens weten of het kan wat hij me vertelde :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Meroke,

Vanwege Nova 's gebitprobleem moet hij ook om de 3,4 maanden naar de DA om te kijken of zijn haakjes weer moet worden gefreesd. Onze DA gebruikt ook zijn ijzeren kijkding, het lijkt een beetje op zo'n apparaatje wat de huisarts gebruikt om in je horen te kijken. Onze dierenarts kan daarmee wel de voorste kiesjes goed bekijken, maar de achterste soms niet. Wanneer er dus al wel haakjes zitten op de voorste kiesjes, worden die altijd gefreesd en dat gebeurd onder narcose. Dan kan de DA ook de andere kiesjes zien.

Zo'n camera'tje heeft mijn DA helaas niet, lijkt me wel een superhandig ding!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .