Ga naar inhoud

Dikke buiken ziekte ?


juudjuhlove

Aanbevolen berichten

Dinsdag lag er een bolletje wil met vel in het hok van mijn nijnen.

Na goed onderzoek kwam ik er achter dat hij van Annie (Vlaam) was.

Kwam van vlak bij haar vagina vandaan.

Gister weer gekeken, zag er netjes uit, net alsof er al weer een nieuw velletje opzat. (even vergeleken bij de andere nijnen)

Vandaag weer gecontroleerd, zie ik dat 1 kant van haar vagina heel dik is en er allemaal gelig/bruinig "slijm" bij hing.

Zag vandaag wat foto van de Dikke Buiken Ziekte, en ook dat slijmerige, dat ziet er net zo uit.

Helaas artikel niet gelezen.

Weet iemand of dat dikke er ook bij hoort?

Net DA gebelt, maar hij zit waarschijnlijk te eten.

Ga zo weer bellen, hoe dan ook wil vanaaf nog met haar naar de DA!

Mn ma wil hier vlakbij gaan, maar hij doet eigenlijk duiven, zie het dus niet zo zitten. Maar naar de andere DA wil ze niet, omdat die een stuk duurder is (zij betaald) heb gezegt dat ik dan zelf wel wil betalen, maar dat wil ze niet!

Moet zeggen dat de duiven DA altijd gewone DA is geweest en het tot nu toe altijd goed heeft gehad!

Hoop ergens dat het bij hem vanaaf niet kan, zodat we naar die andere DA moeten.

Moest dit even kwijt.

DBZ is goed te behandelen toch?

Weet iemand nog een andere ziekte die bij deze symptomen hoort?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 58
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Niemand een idee?

Net even aan pa laten zien, grr weer een paar tanden erbij:P

Doet dus duidelijk zeer, normaal laat ze uitgebreid onderzoek gelaten over zich heen komen, maar nu begint ze meteen te bijten, als ik maar in de buurt kom.

Het is dik en rood!

En ze had net wel een normale keutel, dus het is niet alleen maar slijm...

Ik hoor het graag!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die combi kon ik ook niet plaatsen, alleen vanwege dat slijm....

Kan dit te maken hebben, dat er perongeluk een ram bij heeft gezeten? (voor eventueel meer info lees konijn zwanger!? bij onverwachte nestjes)

Mag pas om half 7 weer bellen, maar heb gezegt dat als hij er dan niet is, dat ik echt naar Maarssen wil!

Ik geloof dat dit wel goed was...:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die link tussen dikke vulva en DBZ kon ik ook niet maken, dit was vanwege die slijmerige troep die eruit kwam.

Nee, het is niet het wondje dat ontstoken is, het is heel duidelijk haar vulva!

Het wondje zelf zit ernaast, het zit zeg maar in het dal tussen geslachtdeel en rest van het lichaam. Wondje zelf ziet er goed uit!

Grr, DA heeft geen spreekuur vanaaf.

Moet nu dus wachten tot morgenochtend!

Mag absoluut niet naar Maarssen bellen, want ma wil niet zolang wachten voordat ze aan de beurt is! Waarschijnlijk ook omdat die DA duurder is, naar mijn idee ook veel beter!

Ze snapt gewoon niet dat ik me zorgen maak.

Van de een op de andere dag heeft ze een enorm dikke, rode vulva, eet een stuk minder, komt niet meteen op je af. Dit viel me net op, normaal komt ze direct op je afgerent, maar nu bleef ze liggen, zelf toen ik de bak met groen neerzette, bleef ze liggen.

Ze heeft wel wat gegeten, maar niet zoveel....

Link naar reactie
Delen op andere sites

aan mij heb je niet zo veel maar wil je even heel veel succes wensen met je nijn, hoop dat alles goed gaat komen.

maar ik denk wel dat je moet proberen om zo snel mogelijk bij een da te komen met je nijn..mischien dat je anders die andere da kan bellen voor advies?

aangepast door kmimmie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zag er ook uit alsog het uit de anus kwam, vandaar dat ik DBZ vermoedde

Nee, de DA is KK, wel duivenkundig:P

hij is wel zijn hele leven lang DA geweest voor alle dieren.

Tot nu toe heeft hij het altijd goed, alleen ben bang dat het een keer mis gaat...

Maarja ma wil gwn niet naar Maarssen. Daar weten ze er zowiezo meer vanaf!

En wordt daar tenminste meteen even onderzocht, dat doet deze niet, luisterd wel hart en longen, maar verder...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Echt he, zegt mn ma net, ja heb je Loony nog apart gezet?

Huh waarom Loony? Nou die had toch dat wondje (mmm ouders....)

Nee mam, dat was Annie!

Ow, heeft ze wel gegeten? blabla

Grr, waarom is ze nu ineens wel geĆÆntresseerd?

Omdat Annie de liefste van allen is?

Heeft ze ook nog naar het konijn gekeken, ze dacht eerst dat het wel mee zou vallen,

dus ik zei, kom dan even kijken, nee dat hoef ik niet te zien.

Zegt ze later, heb even op afstand gekeken, is maar een zielig konijntje inderdaad.

Ik geloofde dat wel btj, want Annie is zichzelf niet helemaal.

Bedoelde ze Loony.... Vreemd....

Naja, gaan in ieder geval naar de dierenarts, al is het niet naar de gene waar ik heen zou willen....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de titel al aangepast..

Succes verder !

Is het niet een vechtwond(je) die ontstoken is geraakt ?

Nee, het is echt duidelijk haar vulva die dik en vuurrood is

en ook zeer pijnlijk, zoals ik al schreef, mag er niet eens in de buurt komen of ze bijt al!

En dat andere wondje, naast vulva en anus is netje schoon, ziet er net uit alsog er al een vel op zit, maar daar ook gewoon bij komen.

Vandaag dan niet, maar dat heeft met haar dikke, pijnlijke vulva te maken.

Is dus heel duidelijk geen vechtwondje!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo snel mogelijk ri. dierenarts dan maar...

En dan kan je beter meteen een goede hebben dan eentje die het niet goed weet en je met vanalles naar huis stuurt wat niet helpt...Gevolg daarvan is dat je alleen maar duurder uit gaat zijn...want je moet (steeds) terug omdat het niet helpt of omdat de diagnose niet klopt en uiteindelijk kom je dan NA een dure rekening met een omweg toch bij een goede dierenarts... (want dan weer meer geld gaat kosten omdat deze goede dieranrts het werk van de minder goede dierenarts weer op moet knappen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo snel mogelijk ri. dierenarts dan maar...

En dan kan je beter meteen een goede hebben dan eentje die het niet goed weet en je met vanalles naar huis stuurt wat niet helpt...Gevolg daarvan is dat je alleen maar duurder uit gaat zijn...want je moet (steeds) terug omdat het niet helpt of omdat de diagnose niet klopt en uiteindelijk kom je dan NA een dure rekening met een omweg toch bij een goede dierenarts...

Dat is 1 ding wat zeker is.. en je bespaard ook je konijn een hoop stress en pijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mmm, als je leest, probeer ik dit eigenlijk al contant.

Heb een nogal bekvechtgevecht achter de rug met mn ma,

maar zij vind het onzin :(

Ik kan hier echt zo boos om worden!

Wil het beste voor mijn konijn, desnoods betaal ik het zelf en dan mag het nog niet!

En om nou met haar op de de fiets (half uur) naar Maarssen te fietsen, is echt geen strak plan!

Heb het echt geprobeerd, maar het dringt gewoon niet tot haar door!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .