Ga naar inhoud

Voorpoot ontwricht


Marilyn

Aanbevolen berichten

Nou net met Thijm naar de DA geweest in haarlem ( te lezen in het topic Salie en thijm uit elkaar? ) en zijn poot blijkt al een ongeveer een jaar ontwricht te zijn. Ook heeft hij chronische snot.

Nu sta ik voor een keus, of amputeren, inslapen of zijn leven lang pijnstilling geven.. :(

( als ik dit topic niet aan mag maken vanwege het andere topic, dan hoor ik het wel )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik weet gewoon niet waar ik goed aan doe.

Hij leeft dus al joost mag weten hoelang met pijn, en kent dus ook geen ander leven meer.

Verder eet en drinkt hij wel gewoon goed en is ook wel gewoon vrolijk.

Ik weet het gewoon echt niet.. maar ik vind het wel erg moeilijk om hem nu uit zijn leventje te trekken, terwijl hij dit leventje wel gewend is zo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hè gats.... sterkte met beslissen. Had je andere DA het nog goed ook met zijn "pijn aan zijn grote teen" maar niet bewust dus.

Denk toch dat je aan Thijm moet denken. Heeft hij een fijn leven met pijnstillers? Voordeel is wel dat als zijn pootje wordt geamputeerd dat hij dan een tijdje alleen moet zitten en dan zou je als hij is aangesterkt hem kunnen koppelen met je veel rustigere konijn (sorry weet even niet meer hoe ze heet) Of nee wacht is chronisch snot besmettelijk? Moet hij dan voortaan niet alleen zitten? Da's ook geen leuk leven...

Moeilijk hoor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moeilijk zulke beslissingen!

Maar als ik jou was, zou ik echt bedenken wat het beste is voor je konijn,

niet wat voor jezelf het beste is.

Iedereen wil zijn nijntje redden, maar helaas is dit niet altijd mogelijk, wat ik zelf ook heb ondervonden.

Het is niet makkelijk om een beslssing te nemen, denk er goed overna!

Heel veel suc6!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hè gats.... sterkte met beslissen. Had je andere DA het nog goed ook met zijn "pijn aan zijn grote teen" maar niet bewust dus.

Denk toch dat je aan Thijm moet denken. Heeft hij een fijn leven met pijnstillers? Voordeel is wel dat als zijn pootje wordt geamputeerd dat hij dan een tijdje alleen moet zitten en dan zou je als hij is aangesterkt hem kunnen koppelen met je veel rustigere konijn (sorry weet even niet meer hoe ze heet) Of nee wacht is chronisch snot besmettelijk? Moet hij dan voortaan niet alleen zitten? Da's ook geen leuk leven...

Moeilijk hoor

Ja inderdaad... Had ze dat niet even eerder kunnen bekijken ?:grrrrrr:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft hij veel last van de snot?

En heeft hij nu zichtbaar veel last van z'n pootje?

Een spuitje geven is gelijk zo drastisch en 'n heel leven lang pijnstillers lijkt me voor een konijntje niet echt prettig, aangezien daar waarschijnlijk wel bijwerkingen bijkomen.. Een ouder konijn zal vast wel kunnen wennen aan 3 pootjes hoor een oudere hond/kat kan dat ook..

Ik denk dat ík zou kiezen om zijn pootje te amputeren als hij er echt veel last van heeft en verder goed kan leven met de snot..

of: Als er geen bijwerkingen zijn aan de pijnstillers dan zou ik voor de pijnstillers kiezen..

of: Als hij echt ziek is en niet meer kan genezen en dat er geen hoop meer is voor een vrolijk fijn leven voor m'n konijn zou ik hem een spuitje geven. Maar deze laatste optie zou ik heeeel lang overdenken..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .