Ga naar inhoud

hoe lang is de herstelperiode na castratie voor ram?


jenni1978

Aanbevolen berichten

Vrijdag wordt Cutey gecastreerd... En nu vroeg ik me af waneer Cutey en Bunny weer bijelkaar kunnen? Wat is de herstelperiode voor Cutey?

Toen Bunny gecastreerd werd, was hij nog alleen en heb ik me er niet verdiept verder...

Maar nu is het wel even anders... Het blijven 2 rammen die bij elkaar zitten en ik heb erg veel geluk dat dat nog steeds goed gaat. En ja ik ben me heel erg bewust van het risico dat ik loop, maar ik kwam er na de koppeling pas achter dat het om 2 rammen ging en ik moet zeggen dat het (vooralsnog) echte maatjes zijn... Ze liggen bijna altijd tegen elkaar aan, zoooo lief :love:

Hoe lang moet ik ze straks van elkaar scheiden ivm de herstelperiode???

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik dacht 2 weken (maar ben dit niet zeker anderen zullen hierop wel antwoorden)

wel denk ik dat het wondje maar echt volledig genezen is na 4 weken dus als ze wild doen met mekaar zou ik 4 weken aanhouden

wel zeldzaam dat het goed gaat tussen je 2 rammen! veel plezier ermee

Link naar reactie
Delen op andere sites

pfff...zou het niet weten... bij een ram en een voedster is het natuurlijk 2 weken... ik merkte aan mijn max dat hij zich na 2 a 3 dagen wel weer prima voelde.. maar hij was misschien nog vruchtbaar en ook rijden is natuurlijk niet goed voor de wond.. ik zou het je da vragen... heel veel sterkte alvast voor vandaag.( vandaag is de dag toch?)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren is Cutey gecastreerd. Alles is goed gegaan. Cutey begon thuis gelijk te eten en had binnen een uur al weer gekeuteld...

De dierenarts gaf aan aan ze gelijk weer bij elkaar mochten. Nou vond ik dat een beetje heel erg snel. Het leek me niet dat Cutey dan echt bij kon komen van de ingreep. Ik kijk het vandaag even aan en dan ga ik ze misschien morgen weer opnieuw koppelen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .