Ga naar inhoud

BDK worden niet gegeten?


Puppynijn

Aanbevolen berichten

Hoi!

Puppynijn at braaf haar bdk op, tot voor kort.

Er is niets gewijzigd in wat ze krijgt, 50 gr biks, fiks groenvoer en onbeperkt hooi.

Ze is nog een kleintje van 12 weken, weegt nu net iets over 1 kilo, maar ik verwacht dat ze rond de twee kilo toch wel zal gaan wegen, vandaar de 50 gram biks (bij meer biks eet ze die bdk sowieso niet op).

Moet ik nu alsnog minderen met biks?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog iemand die misschien raad heeft?

Zit er misschien zoveel eiwit in de groente die ze krijgt dat ze de eiwitten uit die bdk niet nodig heeft? Zou dat het kunnen zijn?

Ik kan wel ff teruggaan naar minder groente (ze heeft t gister ook niet allemaal opgegeten, maar ze is nog steeds vreselijk speels, keutelt prima en plast ook goed, dus ik denk dat ze er gewoon ff geen zin in had. Ze begint ook een beetje te puberen al :mdr:.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja ik zou ook eerder geneigd zijn biks te minderen dan groenvoer. want in biks zitten geen extra stoffen die je nijn per se nodig heeft, tenminste niet als ze al groenvoer en hooi krijgt. ik zou gewoon even een dag of 2 proberen om Puppynijn 35 gram ofzo te geven en kijken of ze dan wel haar BDK opeet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je nu 1 keer bdk gevonden? Of vind je ze echt elke dag?

Ieder konijn laat namelijk zijn bdk wel eens een keertje liggen. Een keertje is dan ook geen ramp, maar je moet ze natuurlijk niet dagelijks vinden.

Voor een konijntje in de groei vind ik niet dat ze teveel aan eten krijgt...

Biks zou prima moeten zijn en groenvoer is niet iets wat voor het laten liggen van de bdk zorgt...

Is puppynijn al eens ontwormd|?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, ze is nog nooit ontwormd, denk je dat dat een goed idee is?

En het is af en toe, het viel me van het weekend op toevallig. Daarvoor ging het juist goed. Vanmorgen zat er alleen maar ronde keutels in de wc (nou ja, ik heb er niet in zitten graven ;) )

Ze drinkt trouwens ook niet veel, maar zolang ze plast hoef ik me daar geen zorgen over te maken, toch? Dat vocht haalt ze dan toch met haar groente mee naar binnen? (ze krijgt haar groente gewassen/uitgeschud. T is nog vochtig dus)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Komt ze van bij een fokker of vanuit de dierenwinkel?

Fokkers ontwormen de jonge konijnen namelijk wel soms.

Preventief 1keer per jaar ontwormen is sowieso geen slecht idee.

De voeding die ze nu krijgt heeft ze gewoon nodig aangezien ze in de groei is.

Ik ben zelf, bij jonge konijnen, altijd erg voorzichtig met het minderen van voer...

Het klopt dat biks slechts een aanvulling is op het hooi en groenvoer en ik ben daar zelf ook absoluut voorstander van...

Máár jonge konijnen hebben de hoeveelheid voedingsstoffen nodig..

Wat ik persoonlijk zou doen...

Even in de gaten houden wat de frequentie van het latren liggen van de bdk is.

Schrijf het iedere keer op en houd het zo bij...

Zie je nu dat het echt vaak is en niet meer af en toe dan zou ik haar zeker eens ontwormen...uiteraard in overleg met je dierenarts.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze is een winkel konijn, ze is wel geent (gek, want ze was 9 weken dat ik haar kocht? Nou ja, straks in oktober gaat ze met de entronde mee bij de DA en dan wordt ze helemaal ook nageken. )

Ik zal haar wc goed in de gaten houden en als het vaker wordt mag ze kennismaken met mijn DA. Dankjewel!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .