Ga naar inhoud

Vitakraft rollis


dorien1984

Aanbevolen berichten

Weet er iemand of de "snoepjes" Vitakraft Rollis Party gezond zijn voor konijntjes?

Ik heb zo'n doosje gekregen en ze zijn er echt gek op maar weet eigenlijk niet zeker of ze gezond zijn.

Ik geef hen nu 2 rollis per dag en daarnaast natuurlijk hun normale portie biks en groenvoer.

Op de verpakking staat dat de ingrediënten 100% plantaardig zijn.

Via onderstaande link vind je een afbeelding van de verpakking

http://www.vitakraftnz.com/cart_product2015-1-2001.html?Title=VITAKRAFT%20ROLLIS%20PARTY%20%28VEGE%20NIBBLE%29%20500G

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou niet weten of die gezond zijn, maar je mag ze sowieso niet te vaak geven. Want alle snacks zijn dikmakers.

Van BB afgehaald:

Konijnensnoep

snoepjes.jpgJe hoeft je konijn geen snoep te geven. Dit is juist slecht voor konijnen. De yoghurtdrops en knaagstengels die in winkels verkocht worden bevatten veel te veel suiker. Er zijn genoeg gezonde lekkere dingen waar je je konijn mee kunt verwennen. Bijvoorbeeld:

- Een dun plakje banaan (1cm)

- Een stukje ander fruit (appel, mandarijn, een aardbei, een stukje kiwi)

- Rozijntjes (niet te veel, 3 per dag max.)

- Een stukje verse groente tussendoor

Heb je interesse in hoe de spijsvertering van jouw konijn precies in elkaar zit? Neem dan eens een kijkje in ons artikel over de spijsvertering van het konijn!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .