Ga naar inhoud

Even hulp nodig, hoe op te lossen


Ingrid M

Aanbevolen berichten

Vandaag kwam ik thuis en zat babbel onder de plakpoep. Oorzaak is me denk ik al bekend: ze hadden vanmorgen meteen hun biks op van 10 gram dus gaf ik ze nog 10 gram. Thuis gekomen zat babbel onder de plakpoep en lag er in de kooi BD keutels. Dus ik ben gewoon stom geweest dat ik ze 10 gram eten bij heb gegeven. Intussen heeft Babbel weer gewone ronde keuteltjes gelegd maar is mijn vraag: wat kan ik nu het beste doen, 1 avondje biks en groen overslaan? Of alleen biks overslaan en wel groen? Of vanavond en morgen geen biks en/of groen? Geldt dit dan voor beide nijntjes want knabbel heeft geen plakpoep. Graag jullie goede raad. Ze zijn beide gecheckt op maden, geen maden op de kontjes en in de wc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou ook voor het laatse gaan. Zorg dat er altijd hooi is, dan is het niet erg als ze geen voer hebben, het zorgt er bij moeilijke hooi eters zelfs voor dat ze hooi gaan eten, en dat is belangrijk.

Biks erbij zorgt denk ik niet voor diaree, groen voer heeft veel vocht, en zorgt eerder voor problemen.

Naar mijn weten is groenvoer ook niet elke dag nodig, het is een lekkere extra, maar zonder kunnen ze ook prima leven.

Behalve het weer kan ook een korte stress periode zorgen voor wat darm problemen, maar houd het in de gaten, meestal is het snel weer over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wuppie had gisteren ook ineens plakpoep, maar naderhand wel weer gewone keutels.

Heb een handje hooi extra gegeven en er was verder niks aan de hand. Haar groenvoer liet ze zelfs liggen om het later op te peuzelen

Ik denk idd dat het aan het warme weer gelegen heeft. ( hier dan tenminste )

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja tuurlijk bedoel ik dat!!

Ze heeft heel de dag en nacht hooi tot haar beschikking, maar omdat ze plakpoep had heb ik even geminderd met de biks en groenvoer en gewoon extra hooi gegeven. Er lag nog zat, maar voor de zekerheid gewoon een "handje extra" erbij gelegd. Dit alleen voor de zekerheid. Kan altijd zijn dat ze ineens zo'n honger krijgt dat alles op gaat ( lijkt me sterk want er ligt voor dagen in het hok )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .