Ga naar inhoud

enten van mijn nijnen


Siska

Aanbevolen berichten

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen met het enten van jullie konijnen.

Waarvoor worden ze geent en hoevaak.

Onze konijnen zijn, denk ik nog nooit geent (even uitleggen, het zijn allemaal weggeefkonijnen, Kuif omdat hij te weinig aandacht kreeg, Fleurtje omdat ik aan de buurman vertelde dat 1 konijn erg zielig is, Noortje is aan komen waaien)

Ik weet dus helemaal niets van hun verleden..

Hoe kan ik dit het beste aanpakken..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal ze zoiezo laten enten voor Myxomatose en VHS hoor.. die worden door vliegen en muggen veroorzaakt en daar heb je er een boel van, vooral met dit weer.

Ik ent ze 2 tot3 x per jaar ongeveer. Voor VHS 1x per jaar, maar Myxomatose herhalen we vaak elke 4 maanden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe kan ik dit het beste aanpakken..

Wat je het beste kunt doen is even kijken hier op Bunny Bunch. Je kunt ook de zoekfunctie gebruiken. Er staan inmiddels al zeer veel topics hier over inenten, dus je kunt veel info vinden. Om je even op weg te helpen geef ik je vast twee links: http://www.bunnybunch.nl/community/gezondheid/25172-konijnen-inenten.html en http://www.bunnybunch.nl/community/gezondheid/10816-algemene-inentingen-topic.html

Zoals je zult zien is inenten zeer zeker aan te raden :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij is Maggy geënt:

1x Oogontsteking

1x Myxomatose

1x Nog een ziekte i.v.m. muggen,weet de naam niet meer.

Wij hebben een dierenarts die zeer vriendelijk tegen mens&dier is,Maggy gaat er dan ook graag naartoe.

Ze is ook altijd heel rustig,en praat en aait tijdens een enting.

Maggy piept nooit of zo,en heeft er dus nauwelijks pijn van. Aanrader!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb buddy in juli laten enten voor myx en vhd. Jerom was al geent. Ik ging tegelijk met andere mensen die ook konijntjes moesten enten en ik was 20 euro kwijt voor buddy.

Bij buddy had ik wel men handen onder t bloed omdat ze een bloedvaatje geraakt had, maar dat hield zo op met bloeden gelukkig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moet eerst nog een da in de buurt vinden.

Ben trouwens bang dat ik zelf de "geschiktvoorkonijntest" moet gaan doen omdat de aanbevolen da allemaal nog al uit de buurt zijn.

Ik wil eigenlijk deze week met Kuif heen omdat hij ook gecastereerd moet worden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .