Ga naar inhoud

Veel eten en drinken, niet zindelijk meer...?


Mopsie

Aanbevolen berichten

Hallo!

Sinds zaterdag ben ik terug van een weekje vakantie. Die tijd heeft nijn vrij rond gelopen in huis en heeft opa iedere dag voor het eten en drinken gezorgd (zoals ook tijdens vorige vakanties).

Wat me nu opvalt is dat nijn veel meer drinkt dan anders (sinds gistermorgen 220 ml), veel meer honger heeft (bakje snel leeg) en dat hij telkens naast het toiletje poept en plast in de kooi (deed 'ie eerder altijd netjes erin).

Hij is verder helemaal fit, dus heel bezorgd ben ik niet. Maar het is toch echt anders dan normaal... Iemand een idee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even wat ziektes die er misschien bij zouden kunnen passen

Chronisch nierfalen:

Symptomen:

PU/PD (veel drinken/veel plassen)

Bloedarmoede

Vermagering (misschien dat ze daarom meer gaat eten)

Uitdroging

Slechte vacht.

Incontinentie:

-Actieve incontinentie

- Gedragsproblemen (naast de bak poepen en plassen)

- Blaasontsteking (veel drinken)

- PU/PD (veel drinken/veel plassen)

Dit heb ik letterlijk overgeschreven uit een boek, behalve wat tussen haakjes staat.

Dit boek gaat over diergeneeskunde, alleen bij katten en honden.

Alleen deze 2 kunnen ook bij andere dieren voorkomen, waaronder dus ook konijnen! (informatie van school, uit de les)

Misschien dat je het veel eten ook bij gedragsproblemen kunt plaatsen, of onder iets anders, omdat er ect. bij staat.

Bij incontinentie zien ze er dus ook nog gewoon goed uit!

Alleen poepen en plassen naast de bak, kun je ook zien als een gedragsprobleem...

En daarnaast, wat ik veel meer?

Want met warmte drinken ze ook meer wat Zaza al zei.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .