Ga naar inhoud

Kale plek/wond


Loesah

Aanbevolen berichten

Ik ben weer terug van de dierenarts :)

De vrouw die me hielp was naar mijn idee erg kundig.

Ze begon met het bekijken van wat haren die ze uit trok omdat ze dacht dat het mijt was. Ze kon daarin geen mijt vinden.

Vervolgens heeft ze in het donker met een lamp gekeken of het misschien een schimmel was, maar ook dat was niet het geval.

Ze dacht toch erg sterk aan mijt. Ze vertelde me dat er 2 soorten mijt zijn. De namen ben ik even vergeten.

Ik heb even op internet gekeken en vond dit..

- Cheyletiella parasitovorax

- Leoparacarus gibbus

Bij de 2de vorm vallen de haren dus uit en schilfert de huid niet.

Ze dacht dus aan die vorm. Het is een vrij zeldzame mijt-soort.

Otis heeft een pipetje in zijn nek gekregen wat ik over 2 weken moet herhalen.

De "wond" moet ik even met betadine shampoo behandelen.

Verder; het hooi weg gooien (want daar zit het waarschijnlijk in), hok goed schoonmaken. En de overige 2 konijnen goed in de gaten houden omdat het erg besmettelijk is.

Ik zit er over te denken om Otis tijdelijk naar binnen te halen omdat ik niet wil dat de 2 dames het ook krijgen.

De dierenarts kwam vrij kundig op me over. (Normaal heb ik een man, de eigenaar) Ze vroeg me wat voor een voer ik gebruikte, hoeveel ik gaf en of ik dat aanvulde met onbeperkt hooi.

Ik heb een tasje mee gekregen met daarin een proefzakje SS (350 gram) en een folder plus kortingsbon. (ook leuk :))

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .