Ga naar inhoud

Groenten


lianne

Aanbevolen berichten

@Trix: Wij hebben met ons konijn, Kobe heel veel problemen gehad ivm spijsvertering en voedsel. Nu ik wat meer weet over konijnen, weet ik dat de fout daarvan grotendeels bij mij lag,omdat ik hem van jongsaf gewoon de verkeerde dingen gaf. Dat is nooit meer goedgekomen. Hij heeft bv nooit geleerd om hooi te eten en eigenlijk is dat noodzakelijk voor konijnen. Kobe had regelmatig een platte stoelgang enzo. Op een gegeven moment hebben we hem van de da zijn (gemengde) biks moeten afnemen omdat hij selectief at en te dik was. We moesten hem toen op hooi en groenvoer zetten,dat is uiteindelijk alleen groenvoer geworden omdat hij het vertikte om hooi te eten.

Maar dit is dus een ver van ideale situatie. Ik raad je dus aan om zo snel mogelijk biks te vinden die hij lust en hem ook te leren om hooi te eten (bv met hooithee) Op die manier ga je een apk problemen vermijden en een gezonder konijn hebben.

Succes ermee!

Link naar reactie
Delen op andere sites

mam had mn nijntjes gister zonder overleg dus een best wel groot stuk aardappelschil gegeven; onder het motto van "dat kreeg je oude konijn ook altijd".

Daar was ik totaal niet blij mee ,aangezien ze net bezig waren met wortel... :((.

#frustratie: het zijn mijn nijntjes, ik betaal alles zelf, bemoei je dan ook niet met die beesten! /frustratie#

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...
  • 4 weken later...
Op die manier ga je een apk problemen vermijden en een gezonder konijn hebben. En Marion antwoord met oa: Geen apk voor mijn konijnen (met lachend konijn erachter)

Dit heb ik zien staan maar dat zal dan wel een pak problemen moeten zijn denk ik:baby:.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hahaha!!! jaaa caroline jij weer eens..... hahaha!!!

nou ik was al eens creatief aan het denken dat je misschien goed gekeurde groenten bedoelde.... (APK keuring/ goed gekeurder groenten van t lijstje....) maar kon toch niet echt een logische verklaring vinden!

ik denk dat ik in ieder geval morgen eens een lekker kropje apk ga kopen... of zou het een bosje zijn?

caroline zeg t maar... jij bent de expert op t gebied van apk groenten!! haha

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Even afwachten inderdaad..Ik heb sinds kort er een 2e nijntje bij en die moest de eerste dagen er helemaal niks weten, maar nu vindt ze het heerlijk!

Ik weet niet of de peterselie heel erg ruikt maar je kunt ook verse bassilicum proberen want dat ruikt meestal best sterk en dan is het meteen aantrekkelijker:bunny1:

Link naar reactie
Delen op andere sites

let wel op wat je onder "een klein beetje" verstaat he!

dat is een klein plakje wortel of een vierkante centimeter witlof om te beginnen. mijn moeder gaf mijn konijn een keer een "klein beetje" wortel: 2 hele worteltjes!

zo zie je maar, wat klein is voor een mens is veeeeel te veel voor een konijntje

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja, rustig opbouwen is een must, zo groot als een postzegel als je net met een nieuwe soort groente begint en dan heeeel langzaam opbouwen. Verder hebben konijnen hun eigen smaak, mijn konijnen lusten geen paprika en die van mijn moeder vind het heerlijk! Probeer het gewoon uit zou ik zeggen en ook een beetje vasthoudend zijn. Noah en Sam laten hun komkommer altijd tot het laatst liggen maar eten het uiteindelijk toch op.

Andijvie, Witlof, wortel en komkommer krijgen ze standaard, petersellie / brocolie / selderij wissel ik af, maar iedere keer begin ik met die groente met een heel klein stukje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .