Ga naar inhoud

ene konijn eet meer dan ander


Ivy

Aanbevolen berichten

Ik heb twee lieve konijntjes. Heb ze nu nog apart (na castratie), maar ga ze vandaag of morgen samenzetten. Nu heb ik een vraag mbt eten. Vrouwtje is nogal hongerig, eet snel en laat nooit wat staan. MAnnetje daar en tegen, bewaard altijd iets voor later, dus eet gedurende de dag zijn bakje leeg. Nu ben ik bang, dat zodra ik ze samen ga zetten, het vrouwtje het eten van het mannetje op gaat eten. Zit ik straks met een dun mannetje en een dik vrouwtje. Herkent iemand dit probleem en weet iemand een oplossing?

Link naar reactie
Delen op andere sites

misschien kan je het beste het voederen aan het mannetje aanpassen. dus over de dag en avond verspreid voedsel aanbieden in kleine porties. als er altijd verse hooi beschikbaar is (of kruidenhooi) hoeft het vrouwtje in principe geen honger te hebben. dat hooi is caloriearm, daar wordt ze nooit te dik van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar was ik destijds ook bang voor maar het gaat prima hier. De biks heb ik wel verdeeld in 's morgens en 's avonds. Allebei lijken ze uitgehongerd en vallen het bakje eten aan. 's morgen vallen ze het bakje aan en eten het half leeg dan komen ze voor de keukendeur zitten wachten totdat er iemand hun groente komt brengen. Daar beginnen ze als een bezetene van te eten en als dat op is gaan ze samen weer biks eten. De rest van de dag moeten ze het met hooi doen. Toen ze nog apart zaten at de ram ook langzaam maar hij heeft zich dus aangepast aan de voedster.

Ik zou me er nog niet zo'n zorgen over maken en het gewoon straks bekijken hoe het gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou 2 apparte bakjes nemen voor hun. En dan bijv als de 1 60 gram nodig heeft en de ander bijv 50 gram dat door midden dus voor in het ene bakje 30 en het ander 25 en dat in de ochtend en in de avond ook nog, dan hebben ze een eigen bakje en heb je het verdeelt, zo deed ik het ook en als mijn nijnen gekoppelt zijn ga ik dit weer doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zit een beetje met hetzelfde probleem. mijn nijnen zitten al samen, en het vrouwjte eet sneller dan het mannetje, en eet wel echt gewoon zijn voer voor zijn neus weg. soms trekt ze het zelfs uit zijn bekje. met groenvoer is dat niet echt een punt, want ze hebben ook een grasveldje dus Stoffel kan daar ook eten als Sissi alle witlof opeet. maar met biks vind ik het lastig. ze hebben twee bakjes, maar Sissi heeft haar bakje veel sneller leeg en begint dan samen met Stoffel uit zijn bakje te eten. en Stoffel is behoorlijk aan de dunne kant, niet te mager, maar er mag best wel wat bij, terwijl Sissi niet zwaarder hoeft te worden.

ik geef ze sinds een week allebei apart hun biks, Sissi buiten de kooi en Stoffel in de kooi met de kooi even dicht, en dan gaat het wel beter, maar ideaal is het natuurlijk niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .