Ga naar inhoud

Eten dobby en dupke


anke1985

Aanbevolen berichten

Eerst (medio februari/ maart) kregen dobby en dupke nog biks van de boerenbond, ik ben toen overgestapt naar de hope farms omdat dit beter voer is. Ze kregen toen 3 ijslepels voer met zijn tweetjes = 120 gram per dag, dit kregen ze s'avonds. Daarbin kregen ze s ;morgens een winterwortel en vers hooi.

Dobby woog toen 2,6 kilo en Dupke 1,8 kilo. Het zijn normale hangoren en zusje van elkaar. Maar omdat ze het hooi wat te weinig aten en toch wat weinig groente kregen ben ik overstapt;

s'morgens; minstens 300 gram groente; 1 grote witlof + kleine winterwortel+ kruiden (ik weet dat in wortels veel suikers zitten maar heb nogal kieskeurige konijnen die rucula sla, andijvie etc niet eten.. :( ) + vers hooi

s'avonds 2 ijslepels voer= 80 gram

Dobby woog 4 weken na deze verandering 2,4 kilo (dus beetje afgevallen) en Dupke 1,9/ 2 kilo (dus beetje bij gekomen) Nu 2/3 maanden na deze verandering van eetpatroon wegen ze nog het zelfde. Ze zien er goed uit maar ik vind dat ze nog te weinig hooi eten; lees.. ze knabbelen er wat aan..

Mag ik met de biks nog meer minderen?

Ik heb de biks gewogen op verschillende manieren;

- 2 ijslepels = 80 gram

- 4 eetlepels = 70 gram

- 1 ijslepel+ 1 eetlepel= ongeveer 57 gram

- 2 eierdopjes= 50 gram

Hoeveel biks moeten ze minimaal hebben?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ze krijgen het bunny hooi. Dit is goed hooi.

Maar biks moet aanvullig zijn op het hoofdvoer; hooi en groente. Dus ik weet niet of ik nog meer mag minderen.. want ik weet dat 25 gram per kilo, maar dat is niet npdig als je ze genoeg hooi en groente geeft...

Weet iemand of ik ze bijv.. ipv 80 gram, 70 gram of 57 gram mag geven? dus of ze dan wel genoeg voedingsstoffen binnen krijgen? want ik wil ze niet te kort doen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .