Ga naar inhoud

Drinkfles of drinkbak?


Lyra

Aanbevolen berichten

Kyro heeft op het moment een fles en een bakje met water, de fles gebruikt hij eigenlijk helemaal niet meer, hij drinkt nu steeds uit het bakje. Toen ik hem kreeg wist hij wel hoe hij moest drinken uit een fles.

Opzich vind ik het niet erg dat hij uit een bakje drinkt, maar mijn vriend zet er vraagtekens bij, hij vindt dat het vies is omdat hij soms door zijn kooi zit te sprinten en er dan dus hooi en ambiouse in komt. Ik ververs het water meteen als ik zie dat hij heeft liggen sprinten plus ook nog in de morgen, als ik thuis kom van mijn werk en voor dat ik naar bed ga.

Ook ligt er nooit erg veel rotzooi in en hij plast bijna altijd in het wc-tje en als niet dan net ernaast(gaat hij niet goed er op zitten:bad:). Het drinkbakje staat ook niet in de buurt van het wc-tje.

Wat denken jullie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb ook allebei. Maar ze gebruiken het bakje meer. Bij mij staat het bakje in de ren, daar ligt geen bodembedekker, dus het blijft redelijk goed schoon. Ik vind het idee van dat zoo plus flesje/bakje wel goed alleen is het bakje zo klein en lijkt het me scherp die randjes? Of valt dat mee? Mensen met ervaring?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Opzich als ze het zooplus flesje goed kunnen gebruiken en er zo als Elvia88 zegt, geen scherpe randjes aan zitten, ga ik mijn huidige fles vervangen voor die. Is namelijk wel erg handig in een bench. Onderweg met een bakje water in de bench lijkt me niet zo prettig.:P

Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn konijn kan alleen maar drinken uit een bakje, nooit uit een fles!

Vandaag zou mijn pakketje van zooplus met die fles komen, maar ik was niet thuis...

Komt dus morgen, kan eht helaas niet testen omdat ons konijntje aan het logeren is.

wij gaan binnekort op vakantie:he:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelf heb ik een enorme hekel aan een drinkbak.

Bij mijn hok moet de drinkbak wel groot zijn, want ander kun j m 100x op een dag vullen.

Bij mij gooide ze hem altijd om en dronken daarom dus ook vaker uit de fels toen ik beide had.

maar zoals je zegt, als je hem meteen ververst is er geen probleem en zit je dus ook niet met algen in je fles!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik beide voor elk konijn.. Ik merk dat ze allemaal liever uit een waterbak dan uit een waterfles drinken (logisch dat 100x likken voor een paar drupjes)

Ik heb laatst 3 grote stenen hondenbakken gekocht, die kunnen ze met geen mogelijkheid omver gooien en ze drinken er graag uit.

Wel hangen er ook flessen drinken voor wanneer dat beter uitkomt haha.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier komen er binnenkort bakjes bij, heb al een stevige, maar mijn lompe konijnen gaan er gewoon lekker in staan. Schiet ook niet op natuurlijk. Moet even een geschikte manier vinden om het schoon maar toch praktisch te houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een grote stenen drinkbak in de ren staan. Eerst stond hij op de grond, maar werd toch wel vies met stof, haren en gras en ze gingen er ook in staan. Nu heb ik 'm op bakstenen gezet. Ze drinken dus met hun voorpootjes staand op de bakstenen. Vinden ze prima volgens mij en het water blijft schoon.

Link naar reactie
Delen op andere sites

gijs snapt niet wattie met een bak water moet haha. als ik hem een bakje geef gaatie er wel heen maar dan gooitie hem boos weg (het lijkt iniedergeval boos:P) ligtie niet in een keer om paktie hem tussen zn tanden of gattie en bovenop zitten. een bak is om uit te eten niet om uit te drinken. das gijs zn filosofie :P vandaar dus maar een fles

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik de fles van zooplus voor mijn kleine nijntjes. Echt een super-ding!! Er kan 1,5l water in, meer als genoeg om de dag door te komen dus en het drinkbakje onderaan blijft mooi proper. Voor mijn FH's heb ik een grote stenen hondenkom. Die vul ik iedere dag opnieuw, als het erg warm is 2x per dag, gaat prima. Ik vind die drinkflessen heel onnatuurlijk, het lijkt me gewoon fijner voor de nijnen om uit een drinkbak te kunnen drinken. ;)

aangepast door Flibberke
Link naar reactie
Delen op andere sites

konijnen lopen in grote ren en in de tuin,niet in een hokje. krijgennaast t beetje bix groentes en kruiden en hebben n volledig grasveld tot hun beschikking.

Wat ik met natuurlijker bedoel is dat een balletje in n flesje aangeleerd gedrag is en dat kan prima gaan alleen niet bij alle konijnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .