Ga naar inhoud

gevraagd: tips voor vakantiekonijn


wendy66

Aanbevolen berichten

hallo allemaal. (beetje lang verhaal, maar anders roept het veel vragen op)

Ik heb voor de komende 2 weken een vakantiekonijn, het logeetje is een voedster. (had volgens de dierenwinkel dwerghangoor moeten zijn, maar is uiteraard beetje groter uitgevallen)

ze is lief en aanhankelijk en zeer gehecht aan mensen, ze zit dan ook alleen en heeft een te kleine kooi, maar loopt bij de eigenaar los in de tuin en 's nachts in het hok.(bij ons heeft ze een grote bench buiten van 2 bij 2 gekregen)

Ik kan niets veranderen aan het feit dat het hok te klein is en ik liever twee konijnen samen zie dan 1 in zijn uppie, maar wel aan het volgende:

De vraag:

Ze heeft een beginnende oormijt, erg veel last heeft ze er nog niet van, maar zoals sommige wel weten, kan dit heel snel gaan.

Ik kan haar hiervoor behandelen en dan is ze er in 1 week vanaf. (heb hier ervaring mee, dus dit is niet mijn vraag)

Dit wil ik wel, maar ik wil ook de eigenaar (moeder en lief meisje van 10 die veel van haar konijn houd)

laten zien, wat het is en waar ze op moeten letten een volgende keer en wat ze eraan kunnen doen.

Ook het geval is dat ze bij haar achterwerk onder haar vacht een aantal kleine bultjes heeft waar ze niet goed bij lijkt te komen maar wel probeert. Je merkt dat het jeukt bij haar.

het kan zijn omdat ze en beetje overgewicht heeft dat ze dit plekje niet kan verzorgen en ik wil haar dan ook eens goed borstelen om de vacht een beetje losser te maken daar.

Graag wil ik het konijn goed verzorgen en de tips die ik na de vakantie aan hun aandraag zullen ook zeker worden aangenomen.

Maar zal ik wachten met de verzorging van de bultjes (waarschijnlijk ook beginnende mijt) en de behandeling van de oormijt, tot ze terug zijn en ik het samen kan doen, zodat ik tegelijk uitleg kan geven over een betere verzorging.

of zal ik nu het nog een beginstadium is gelijk behandelen????

het is natuurlijk niet makkelijk praten over een oormijt en behandeling als er niets meer te zien is zodra hij over twee weekjes weer word opgehaald.

wat zouden jullie doen??

graag tips.

groetjes wendy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .