Ga naar inhoud

Hoeveel hooi?


Puppynijn

Aanbevolen berichten

Hoeveel hooi zou Puppynijn moeten eten?

Want ze eet volgens mij niet zo heel veel (als ik in het menu topic lees dat er nijnen de hele ruif leeg eten..Dat doet ze dus écht niet.)

Ik ververs wel dagelijks het hooi en ze eet er inmiddels wel iets meer van, maar geen ruiven leeg.

Ze heeft kruidenhooi met paardebloem en gewone hooi staan, maar ze eet dus net aan een plukje per dag (zo wat in een wc rolletje past, misschien zelfs iets minder)

Ze keutelt wel prima.

Wat zal ik doen? Nog minder bix? (nu 50 gram per dag, ze is 11 weken en bdk gaat nu goed) Ze krijgt wel groenvoer, daar is ze wel erg gek op (en dat gaat zonder problemen).

Of zal ik andere hooi soorten proberen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maakt me niet uit of het duur is, ik vind het belangrijker dat nijn gelukkig is :yes:

Maar ook van t kruidenhooi eet ze dus amper - althans, deze.

En haar hooi is onbeperkt (ruif vol, wc rol vol, hooibal vol, keukenrol vol - alles dagelijks ververst)

Nat maken wil ik wel proberen, misschien lust ze het dan.

En anders? Maar andere soorten proberen tot er een voorbij komt die madammeke wel lust?

T is wel zoeken he, zo met zo'n monstertje :love:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, ik zie hier ook dat ze bergen hooi eten nu ze minder biks krijgen. Normaal gesproken hadden ze na hun biks hun buik vol, maar nu ze minder krijgen eten ze na hun biks nog hooi.

Ik denk dat je voldoende biks geeft, nijn moet nog groeien en eet goed zijn bdk. Misschien kun je, op de tijden dat je biks geeft, eerst hooi geven zodat nijn dat eerst gaat eten. Daarna biks. (Wel een uurtje ofzo ertussen laten natuurlijk)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal eerst nat hooi geven voor ze wat anders krijgt vanavond. En maar voor de zekerheid de zooplus eens leegtrekken:bounce:. Ik zou zelf ook niet blij worden als ik wat moest eten terwijl ik het niet lust, kan ik van nijn natuurlijk ook niet verwachten dan :he:

Maar wat is dan een goede hoeveelheid hooi per dag om te eten?

Dan kan ik een beetje in de gaten houden bij welke variatie op het thema ze genoeg binnenkrijgt :$

Alvast bedank in ieder geval voor alle antwoorden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zou haar voorlopig nog wel goed op de biks houden, omdat ze nog zo jong is.. mijn volwassen nijnen eten veel meer hooi sinds ik ben gaan minderen met de biks.. maar jou nijn is nog in de groei, dus heeft wel wat biks nodig..

tot welke leeftijd is dit belangrijk? mijn konijn is nu 5 maanden, kan ik al minderen dan en meer op hooi overgaan?? als ie dat gaat eten natuurlijk...:sarcastic:

Link naar reactie
Delen op andere sites

De tip van eerst hooi geven en dan biks kan je indd proberen.. Of experimenteren met ander hooi. Als ik alleen al aan kom met de zak om het aan te vullen (terwijl er dan nog een beetje in ligt) wordt ik al aangevlogen zo van hmmm baasje lekker!

Ik heb een tijdje terug hooi geprobeerd van een ander merk, maar dat werd minder goed gegeten en ze vlogen ook niet op me af haha. Dus voor mij is het wel duidelijk wat de "hooimonsters" willen hebben ;)

Persoonlijk zou ik nog niet minderen met biks, aangezien ze nog zo jong is en de voeding nodig heeft. Je geeft aan dat het met de bdk's ook goed gaat. Zodra je merkt dat er bdk's blijven liggen weet je dat je teveel biks geeft.

Anneliesvonk: ik dacht 4 maanden... maar weet het niet zeker. Dus bb'ers correct me if I'm wrong :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .