Ga naar inhoud

madenziekte ...!


madisonrose

Aanbevolen berichten

ik ging net de hokken schoonmaken,en ik dacht dat ik bij 1 vde konijnen bloed zag bij haar staart,haal haar eruit is heel haar huid weggevreten:beurk:

dus ik dacht misschien een scheurtje een wondje door iets,ik weet niet..

zo en ik til haar op allemaal maden,ik gillen mn vriend een lauw badje gemaaktalles afgespoeld.

en nou net de dokter gebeld ,we kunnen 10 voor 4 komen..

dit is echt een van de goorste dingen die ik ooit heb gezien..

ik heb steeds haar plakpoep afgeveegd dat heeft ze soms,maar dit is echt bizar..

ze is heel stil ze schrok van mijn actie onder de kraan denk ik,het is een heel stil konijn wat niet houd van teveel optillen etc

of misschien is ze wel vergiftigd door die troep

ze ligt nu op de bank met een laken over haar kontje de wond is iig schoon en haren zijn weggeknipt ,tis afwachten nu op de da

moest het ff delen want ik schrok hier wel van zeg..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn liefste Chocolatje heeft een hele tijd geleden ook maden gehad.

Ze had wat plakpoep, en ondanks elke dag lauw badje en hooidieet, zijn er toch maden in gekomen (kan gebeuren zelfs met de beste zorgen, voel jezelf vooral niet schuldig, vliegen kruipen waar ze niet gaan kunnen!).

Uiteraard keek ik haar elke dag meerdere malen na. Tot ze op een zaterdagavond om 22u heel raar begon te doen, net alsof ze erge jeuk had.

Toen ik maden zag, meteen da gebeld en ik mocht meteen langskomen, want het kan op een paar uur aankomen!

Mijn Chocolatje is er doorgekomen en heeft nu een fijn vriendje :love:

Tip tegen maden (als ze al op het konijn zitten dus):

Poep van het konijn in een lauw badje dopen met wat javel in.

De javel is geheel onschadelijk voor dieren (mijn kat drinkt soms javelwater :beurk:), maar maden kunnen er totaal niet tegen en kruipen uit het konijn. Dan met een pincetje maden eruit halen en in een bakje pure javel gooien (laat ze maar ff lekker afzien :duivel:)

Een afschuwelijk karwei, maar als je er je konijn mee kan redden, doe je dat toch met liefde, niet waar :yes:

En uiteraard meteen naar de da!!! (ik heb de javeltruuk nog meerdere malen moeten herhalen van de da nadat ik bij hem langs was geweest)

Tot alle maden eruit waren. Wonden tssdoor ontsmetten met verdunde isobetadine, zodat het niet gaat ontsteken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

mn vriend zit nu bij de da..

het konijn zelf was bestwel stil geworden nix meer gegeten etc

hopelijk komt het nog goed want het was al zo n zielig beestje,ik had haar overgenomen van een fokker maar het bleek een dier met gebruiksaanwijzing..

en nu heeft ze dit weer,ik was zo bang heb ieder konijn echt goed bekeken,gelukkig nix ,ze houden zich allemaal heel goed schoon,behalve zij dan.

geregeld knip ik de haren weg bij haar kontje.

ik ga haar voer halveren en nog meer hooi aanbieden en verders ff niets.

ze is best dik voor een nhd echt een balletje maar ze eet echt nix bijna echt een bodempje biksjes en hooi en groente.

tis al een meid van 4 jaar en ze zou binnekort met een ander konijn op pensioen gaan .

ik weet niet of dit haar de das omgaat doen omdat ze al weinig stress trekt,ze is heel schuw tegen vreemden

ze zit ook buiten daar moet ik ff iets op verzinnen strax kruipen die vliegen in haar wond ofzo !

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou ze zijner weer,we hadden geluk want de maden waren er nog niet doorheen..

ze heeft een pijnstiller gehad(prik) en een prik om evt doorgedrongen maden meteen te vernietigen.

verder heeft hij een fles shampoo defencare en daar moeten we haar mee wassen 2 avonden.

is eigenlijk voor honden maar mocht zij ook.

mn vriend is nu weer horgaas aan het kopen omdat ik net alle binnenkooien had weggegooid(volgensmij)

zo nog ff de schuur in zoeken.

ze zit nu weer te eten gelukkig ,ze beefde als een rietje en heeft me zelfs niet eens opengrkrabbeld voor de verandering!

volgens de da moet het nu goedkomen.

ik dacht dat mij dat nooit zou gebeuren zo zie je maar weer!

en ik mocht haar regelmatig baden haar kontje omdat ze zich slecht schoonhoud,ze gaat ook op hooidieet vonden ze een goed plan,aangezien ze ook geen konijn is wat springt en rent maar zelfs in de ren stil ligt of zit.

dus ze komt veelste snel aan.

ze heeft altijd in een hokje gezeten zeker wel 3 jaar zonder ooit eruit te komen,dus nu ze dat wel kan weet ze niet eens meer hoe het moet.

maar we gaan wel ff flink trainen met haar als ze weer opgeknapt is misschien dat ze ook anders word als ze een man heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Horrengaas tegen de tralies of het gaas? Volgens mij kun je dat voor een paar euro bij Blokker, Marskramer, Xenos e.d. kopen en zelf op maat knippen. En anders hebben ze het waarschijnlijk wel bij een bouwmarkt.

tegen gaas gaat het,of anders komt ze binnen zolang totdat ze genezen is ik had het zien liggen bij xenos idd!

maar ik weet dat ze graag buiten zit dus hopelijk kan hij het nog krijgen ergens

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb haar op een laken en haar gaas hermetisch afgesloten met horgaas net,er kan niets bij nu.

als het goed is kon ik ff een kooi van iemand lenen voor binnen zodat ze nog veiliger is.

bedankt iedereen voor de meelevende woordjes niet iedereen is gecharmeerd van mn konijnen lief en leed hihi

maargoed dat ik hier mn ei kwijt kan

aangepast door madisonrose
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .