Ga naar inhoud

Wat moet ik doen, help!


blitwi

Aanbevolen berichten

Lieve allemaal,

Mijn Missy is normaal gesproken erg enthousiast als ze wat biks krijgt en nou wilde ze gisterenavond geen biks eten. Ik merkte ook dat ze gisteren niet zo actief was als normaal en overal even ging liggen en normaal springt ze overal op of onder en rent ze achter de katten aan. De biks die ik in haar bakje had gedaan waren wel op vanochtend, maar van het hooi had ze erg weinig gegeten.

Ook nu eet ze 1 of 2 biks en rent ze weer weg en eet ze heel weinig hooi, ze drinkt af en toe een beetje. Ze wilt wel groenvoer gek genoeg! Verder als ze in haar kooi is en ik wil haar aaien of het toiletbakje schoonmaken, gromt ze af en toe. De dierenarts heb ik al gebeld (is hier in Den Haag op za+zo gewoon open) en die zegt dat ik het tot morgen kan afwachten aangezien ze wel kleine beetjes eet en ik moet op haar ontlasting letten. Ze is helemaal niet speels vandaag en ligt of zit steeds ergens in huis. Ze is overigens wel alert en snel als de katten in de buurt komen.

Heeft iemand tips of adviezen?

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het valt me wel op dat ze trager eet dan normaal, want normaal gesproken zijn haar biks zo op en nu doet ze er veel langer over! Ze eet nu wel biks op dit moment zo te zien! Wat betreft haren in haar maagje wat kan ik daar aan doen? Keutels zijn volgens mij niet kleiner dan normaal, wel wat minder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zou prozyme kunnen bestellen op http://www.konijnen.nl/bunnystuff/shop.php# daar kun je meteen lezen hoe het werkt als je de foto van prozyme potje vergroot.

Hoe jij het omschrijft, langzamer eten en geen kleinere keutels, ga ik toch denken aan problemen met het gebit. Een bezoekje aan de DA zal dan nodig zijn, want als je er niks aan laat doen gaat je nijn echt veel pijn en ellende krijgen.

(Niet om je bang te maken, maar meer om je te informeren hoe het KAN gaan.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zou haar ook evt wat meer groen kunnen geven (als ze daar goed aan gewent is).

Als ze dan problemen met haar gebit heeft blijven ze dit het langst eten en als ze last van haren heeft dan is dit ook goed.

Als het je echt niet lekker zit of je denkt dat ze pijn heeft zou ik ook zeker naar de da gaan vandaag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik weet niet of ze pijn heeft, maar het is nogal snel ontstaan in ieder geval, want gisteren voordat ik ging werken (voor 17.00) had ze nog nergens last van. Maar goed ik wacht het nog even af en geef haar idd wel groenvoer, want dat eet ze wel gelijk op.

En ik ga morgen als het nog hetzelfde is naar de dierenarts. Als het erger wordt, ga ik gelijk vandaag natuurlijk!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lief dat je het vraagt, Missy heeft een beetje gedronken en eet af en toe wat biks, ik heb net kruiden hooi gekocht en daar heeft ze ook wat van geknabbeld gelukkig!

Verder heeft ze ook wat gekeuteld, maar ze ligt nog wel veel.

Het gekke is dat als ze het geluid van het blik hoort waar de biks in zitten ze wel in de kooi rechtop springt, maar als ik het neerleg eet ze er weinig van, alsof ze dus wel graag wilt, maar niet kan ofzo, dus ik vermoed ook een probleem met haar gebit.

Ze moet woensdag voor de enting en check up, maar als ze morgen nog zo is ga ik eerder, want misschien heeft ze wel veel pijn!

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 van mijn konijnen heeft heel veel gebitsproblemen gehad toen hij klein was. Zijn tanden waren echt veels te lang en groeiden in 2 weken al weer helemaal aan. Daardoor at hij dus ook geen biks maar wel hooi. Heb je zelf al naar het gebit gekeken, misschien dat je iets geks opvalt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allemaal,

Sorry voor de late reactie, maar gister kwam ik niet op de site, gaf een foutmelding aan.

Maar Missy is weer de oude:yipi:gisteren ging het al beter en vandaag is ze weer als altijd! Ik ben zo blij!!!! Morgen moet ze voor de enting en dan laat ik haar ook extra nakijken.

Dank jullie wel voor de goede raad en jullie medeleven en een knuffel van Missy!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .