Ga naar inhoud

kwijlen


anne(L)puck

Aanbevolen berichten

haai allemaal... ik heb even een vraagje

Ik heb vandaag een nieuw konijn gekocht, hij heet Puck is ong. 4 maanden oud, hij is een mannetje en hij is een zwarte dwerghangoor.

maar hij kwijlt...

is het erg als hij kwijlt?

ik heb het in de dierenwinkel niet gezien maar toen ik hem op schoot had zag ik het...

moet ik nu de dierenwinkel opbellen ofzo? of naar de dierenarts gaan om het te laten nakijken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou zoiezo direct contact opnemen met de dierenarts! En dan niet uitstellen tot vanavond, maar gewoon even direct bellen en zeggen dat je een konijn hebt dat kwijlt en laat diegene even bepalen of je moet langskomen! Ik heb geen verstand van konijnen die kwijlen, maar volgens mij hoort dit niet bij een gezond konijn. het kan het gevolg zijn van gebitsproblemen, pijn etc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb hem nog niet zo lang maar voor zover ik heb gezien eet hij goed, verder heeft hij ook geen rare symptonen ofzo... Ik heb al even naar zijn voortanden gekeken die zijn normaal maar ik denk dat ik het nog even aankijk, misschien kan ik de dierenwinkel even bellen want er is ook garantie bij dat een konijn wat je net koopt gewoon gezond is...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met konijnen uit de dierenwinkel weetje het nooit. Ze gaan vaak te jong bij hun moeder weg met als gevolg dat ze sneller vatbaar zijn voor ziekten. Ik zou toch eventjes bellen met de dierenarts, dat kan nooit kwaad. Een konijn hoort gewoon niet te kwijlen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

(Nou die garantie was er bij mij niet hoor toen ik Aude in het tuincentrum kocht ging het ook helemaal niet goed bij haar geen symptomen een gewoon rustig konijn dat wel minder at dan m'n vorig konijn naar dierenarts geweest die heeft haar verkeerd behandelt dan naar 'n konijndeskundige dierenarts daar werd verteld dat Aude te vlug bij haar mama is weggehaald en ze een grote kans had op nierfalen omdat ze zo mager was

nu is alles goedgekomen )

het enige wat ik kan vinden is dat kwijlen een symptoom is van tandproblemen wang- en of tong beschadiging en pijn

ik zou toch naar de DA gaan hoor, had ik niet naar de DA gegaan was Aude er niet meer geweest zelf als ik niet naar de 2de DA was gegaan en allemaal dankzij de mensen hier op het forum

het is inderdaad jammer dat je geen gezond dier hebt meegekregen maar was bij mij ook niet het geval ik ben daar ook gaan klagen en ja kreeg het antwoord dat ze daar gezond was toegekomen en gecontroleerd en dat er strenge voorschriften zijn ja daar was ik dus niet veel mee

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil trouwens wel 1 ding zeggen! Mocht je de dierenwinkel bellen en iemand zegt ''Oh kom maar een nieuwe halen'', doe dit dan niet he! Waarschijnlijk heeft dit konijn wel iets en zou vroeg of laat toch behandeld moeten worden door iemand, en ik hoop dan ook dat je er wel mee naar de dierenarts gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb puck bij de pet's place gekocht, ik kreeg er een formulier bij met een paar dingen over garantie... daar stond ook in dat je eerst moest bellen naar hun en dat zij er dan iets aan gaan doen ofzo.

Ik denk dat ik morgen de dierenwinkel gewoon eerst even ga bellen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zal misschien mogen ruilen mocht ik ook maar toen was ik al veel te gehecht aan Aude en ik dacht er niet aan hopelijk gaat het bij jou beter

wat ik op inet vond: In tegenstelling tot bij de mens blijven de tanden en kiezen van konijnen doorgroeien. Staan de elementen niet goed op elkaar, dan slijten ze onvoldoende af. Dit kan beschadiging geven van het tandvlees, of zelfs de tong. Er ontstaan kauwproblemen en de dieren vermageren. Vaak speekselen ze er erg bij.

veel succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

in nederland zit er inderdaad garantie op een dier dat je koopt, maar dan moet je wel de dierenwinkel de kans geven het "probleem" op te lossen. Dus is je nijn ziek binnen, ik meen, 6 maanden, dan bel je eerst de dierenwinkel en dan pas de DA. maar meestal lost de dierenwinkel "het probleem" op door het diertje terug te nemen en je een nieuwe te geven. Wat er dan met het zieke konijntje gebeurd zul je nooit weten.

maar naar mijn idee kun je nu twee dingen doen:

je belt de dierenwinkel of je belt een dierenarts.

als je het beste wilt voor het diertje dan doe je het laatste.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik wil puck eigenlijk niet ruilen want dan gaan ze hem vast afmaken ofzo:(

Ik overleg even met mijn ouders want het konijn is nou niet mager ofzo.. hij woog 590 gram toen ze hem in de dierenwinkel net hadden maar ik denk dat ik wel ff naar de dierenarts kan bellen ofzo...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou inderdaad eventjes een belletje plegen naar de DA, die heeft er verstand van en kan jou vertellen wat je het beste kunt doen! Je kunt dit het beste zo snel als het kan doen, want heo eerder je erbij bent des te beter, en je bent zelf ook meteen wat gerustgestelder denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kwijlen kan op meerdere dingen wijzen maar is hoe dan ook een teken dat er iets niet klopt. Zo kan een konijn gaan kwijlen bij problemen met het gebit of andere problemen in de mond, maar ook bij vergiftiging. Niet alleen door het eten van gif of giftige planten kan je konijn vergiftigd worden maar ook door falen van nieren of lever. Je zult je konijn toch moeten laten onderzoeken door een dierenarts en dan wel Ć©Ć©n die verstand van konijnen heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hai allemaal, puck heeft wel goed gegeten. hij krijgt 1 bakje eten per dag met half russel rabbit en half excellent rabbit, want ik wil hem laten wennen aan het excellent voer. Ook heeft hij goed gedronken.

Wat ik wel raar vind is dat hij meestal niet nat is onder zijn kin, ik ga vandaag even de dierenwinkel bellen, ik heb tenslotte nog wel garantie. Maar inruilen wil ik niet!

Link naar reactie
Delen op andere sites

hij kwijlt nogsteeds, als hij dan op mijn schoot zit op de plek waar zijn mond was zit dan een natte plek en als hij aan mijn arm ofzo snuffelt word je arm ook een beetje nat, misschien komt het wel van stres dat hij kwijlt. het is natuurlijk wel wat stressig om ineenkeer bij vreemde mensen te zijn, want ik heb wel het gevoel dat het iets minder is, maar dat kan natuurlijk ook zo lijken...

aangepast door anne(L)puck
foutje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .