Ga naar inhoud

Castratie Joris... poeh spannend!!


AnneliesVonk

Aanbevolen berichten

Heb net met de dierenarts gebeld en Joris kan maandag al terecht voor een castratie! Jeetje, dat gaat ineens wel heel snel. Had verwacht dat het dan nog wel even zou duren, maar ook wel goed dat het al zo snel is. Dan heb ik minder tijd om me er zorgen over te maken!

Krijg nu al helemaal zin om straks een leuk vrouwtje voor hem erbij te halen! Heb al leuke nhd's op het oog! Dus dat wordt straks weer een koppelpoging. Mijn eerste, dus alles is heel spannend. Ik hoop gewoon dat hij er een gelukkiger konijn van wordt. Dat als m'n vriend en ik 's avonds op de bank zitten, dat hij ook gezellig tegen iemand aan kan liggen. Dan hoef ik me veel minder schuldig te voelen dat ik gewoon niet 24 uur per dag aandacht aan hem kan geven. Hij vind gezelschap heel fijn, maar ik kan er moeilijk de hele dag naast gaan zitten :whistle2:

Maar eerst die castratie... hopelijk komt ie daar goed doorheen! Jullie horen het wel maandag. Ik moet er al om 8.15 zijn, dus vroeg op! Moet eerst nog een half uurtje rijden met de auto ook. En aangezien ik ook niet heel vertrouwd ben met rijden, wordt dat ook nog leuk! Wordt goede nachtrust van zondag op maandag... :mdr:

Daaag! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Suc6 maandag en ook suc6 met rijden! ;-)

Mijn nijn (die ik pas sinds afgelopen woensdag heb) wordt a.s. maandag ook gecastreerd!!

Ik heb toevallig ook vandaag gebeld voor een afspraak en was ook verbaasd dat ik maandag al terecht kon!

Ik moet om 14:00u bij de DA zijn, jij dus veel eerder, ik zal een forum in de gaten houden en wachten op updates van jou!!

Het is inderdaad erg spannend!

Nogmaals succes!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou het is allemaal gelukt! Zelfs het rijden... pff ben nu wel gebroken na zo'n dag, maar hopelijk is het het allemaal waard! Joris at meteen alweer toen ik hem ophaalde. Hij is nu nog wat stilletjes, maar hij poept en eet ook. Zonet even de baytril toegedient die ik tweemaal op een dag moet geven. Dat is ook nog een gedoe! Zeker nu hij zich niet helemaal lekker voelt vind ik het dubbel zo sneu om het te geven...

En komt nog bij dat mijn vorige nijn kiesproblemen heeft gekregen na z'n castratie. En op 1 of andere manier associeer ik nu kiesproblemen met castratie. Mijn vorige nijn is toen nl aardig tekeer gegaan en we vermoeden dat hij toen een soort scheefstand van de kaken heeft gekregen. Nu had Joris zonet ook wat rare manier van knabbelen. Hij lag lekker en beetje met z'n tandjes te malen wat ie normaal ook doet, maar het klonk net wat anders. Iets harder, meer tandgeklapper (toevallig was daar laatst ook een topic over!). Maar ik kan het me natuurlijk ook verbeelden omdat ik nu overal op let. Nou hopelijk eet hij gewoon snel weer en komt het allemaal goed (vast wel)!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die kettingkeutels komen waarschijnlijk omdat hij teveel haar heeft binnengekregen, hierdoor worden de keutels onderling verbonden door haren, waardoor het een ketting wordt. Dit kan een voorbode zijn van een verstopping, dus houd dit goed in de gaten! Je kunt zelf al zoveel mogelijk losse haren verwijderen door 'm te borstelen of met een vochtige washand te aaien, en je kunt hem preventief Prozyme geven (gewoon een half theelepeltje over z'n groenten geven). Prozyme is te koop via de webwinkel van konijnen.nl (http://www.konijnen.nl/bunnystuff/shop.php); je betaalt geen verzendkosten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat topic was van mij..Ollie heeft 2 dagen het klappertanden gedaan en doet dit nu af en toe nog als hij heel diep slaapt;schijnt niks te zijn om je ongerust over te maken hoor.

Sommige mensen hebben blijkbaar rare konijnen(daar heb ik er dus ook 1 van !) want zelfs de DA kent het geluid niet!

succes met het herstel van je konijn;komt vast allemaal goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thanx :)

Ik maak me altijd snel zorgen, dus nu ook weer... zorgt voor een hoop stress hihi. Joris is nog steeds aan het bijkomen. Hij ligt veel, maar knabbelt wel zachtjes met z'n tandjes, dus lijkt niet pijnlijk te zijn. Eten gaat wel en hij heeft vannacht goed gepoept. Al met al moet het nog even op gang komen, maar ik moet het gewoon rustig afwachten denk ik! Kan ik wel gewoon zijn witlof aan hem geven? De dierenarts zei dat ik moest uitkijken met groenvoer na de operatie omdat hij dan mss diarree zou kunnen krijgen. Maar vandaag is alweer een dagje verder toch? 1 blaadje kan mss geen kwaad?

Link naar reactie
Delen op andere sites

pfff wat een dag... ik ben ook helemaal niks waard als ik me zorgen maak over m'n nijn! Hij is z'n doos aan het slopen en met wc rol aan het spelen, maar die heb ik er allemaal maar uit gehaald omdat hij toch wel erg veel karton binnenkreeg. Hij heeft wel wat witlof gehad en paar hooitjes en wat biks. Maar nog niet gepoept sinds 10.00 vanmorgen... dus maak ik me daar weer druk over. En hij eet z'n handdoekjes ook op. Volgens de da moest ik hem daar een week op hebben, nou dan is mijn halve handdoekvoorraad op :P bleh... zal blij zijn als het allemaal weer goed gaat!

Link naar reactie
Delen op andere sites

heeft hij vannacht wel gewoon gekeuteld?

Ja vanmorgen lagen er iets van 20 keutels van vannacht. Gistermiddag heeft hij ook wel wat gepoept al hadden ze toen nog wat rare vorm. Hij ligt er nu languit bij op z'n zij... en heeft net wel weer wat biks en hooi gegeten. Nou, gewoon maar afwachten. Ik denk dat ik even wat anders ga doen dan om de 5 minuten bij hem kijken en dan weer op het forum haha. Moet m'n gedachten ff verzetten... Boodschappen doen ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jaaa! Gepoept... hoe blij kan een mens zijn met een paar van die mooie lichtbruine keutels :D Het waren er iets van 10 ofzo, ze waren wat klein dus misschien zit hij toch wel wat verstopt. Ik bestel prozyme via konijnen.nl maar dat is er nog niet direct natuurlijk. Ik wacht het gewoon nog ff af, moet het arme dier natuurlijk ook wat de kans geven om weer wat bij te komen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog een vraagje... hij verveelt zich een ongeluk in z'n hok binnen. Vraagt zich de hele dag af waarom de deur dicht zit en hij niet uit z'n hok kan springen :P Zou ik hem overdag eens een poosje in de ren kunnen zetten op de tegels of is het beter voor hem (en de wond) om nog even in z'n hok te blijven op handdoekjes? De DA heeft mij aangeraden om hem een week binnen op handdoekjes te zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .