Ga naar inhoud

Groenvoer, fruit en kruiden


boghy

Aanbevolen berichten

Overal lees ik weer iets anders aan groenvoer en kruiden dat je aan je Nijn kan geven.

Ik zou het fijn vinden als we met zijn allen een lijst maken van Groenten, kruiden en planten die je mag voeren aan je nijn.

Klinkt misschien stom, maar ik kan nog geen Hortentsia van een Paardebloem onderscheiden, met als gevolg dat ik eigenlijk te weinig varriatie in het groenvoer van mijn beestjes heb. Stomweg, omdat ik iets nieuws niet aandurf of dat ik weer eens de naam ben vergeten:$

Willen jullie onderstaande lijst kopieeren en aanvullen met wat je geeft?

(Ook handig voor mijn man, als ie zaterdags boodschappen doet, die nijnen van mij zijn inmiddels wel aan iets anders toe)

Onderstaande geef ik, maar appel geef ik zelden.

Gras

Paardebloem(blad)

Gedroogde Brandnetel

Wilgenblad en tak

Witlof

Andijvie

Wortelen

Wortelloof

Aardbei

Banaan

Meloen

Appel

Gr, Bo

aangepast door boghy
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hahaha, wat ben ik een suffert.

Ik had de lijst wel zien staan, maar voor de helft. Dus had alleen de giftige versie gezien.

Ik denk, das mooi, maar ik wil juist weten wat ze WEL mogen.

Kijk ik nu weer, en zie ik dat die lijst eronder staat.

Pfffff, beetje kippig. Komt denk ik door het slaapgebrek :$

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nog wel ff een vraagje :) Zit er verschil tussen winterwortel en was/bospeen?

Zie regelmatig voorbij komen dat er winterwortel gegeven wordt. Is dat om een bepaalde reden of is dat omdat je gewoon geen hele bos met wortels in je koelkast wil hebben? :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zit wel verschil in ja. Het voordeel van bospeen is dat er lekker wortelloof aan zit, wat je konijnen onbeperkt mogen hebben als ze er eenmaal aan gewend zijn. Het voordeel van winterwortel is daarentegen dat het veel minder suiker bevat dan waspeen en bospeen, dus dat het veiliger is om te geven. Sowieso moet je nooit teveel wortel geven, juist vanwege die suikers, maar als je het dan toch geeft dan is winterwortel dus het beste.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij geven het beide, maar zo'n bos wortels vind ik nogal veel voor de konijnen alleen, en zelf eten we dat niet wekelijks. Vandaar dat wij tussendoor ook vaak winterwortel geven. Winterwortel is trouwens ook een stuk goedkoper, en qua smaak merk ik niet dat de konijnen er verschil in merken.

Dat van die suiker wist ik niet, dat is wel een heel goed punt :)

En het wortelloof, daar zijn ze hier ook dol op!

aangepast door Laura1984
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .