Ga naar inhoud

Lijkt op diaree..


Cisl0oveGeryon

Aanbevolen berichten

Hallo!

Mr. Jingles, het konijntje zonder tanden en dat geen hooi eet, heeft weer diaree.

Voordat ik op vakantie ging had hij het niet meer, maar nu ik terug kom heeft hij het wel weer.

Mijn oma heeft ander bix gekocht, want dat van ons was bijna op. De dw had de bix niet meer die wij altijd hebben, dus had ze een ander soort bix gekocht, veel kleiner en dunner. Maar ze heeft niet gemengd omdat dat niet hoefde zei de dw tegen haar. Me oma weet dat allemaal niet hoor.

Maar ik kan hem dus niet een dag op hooi en water houden, want hooi eet hij niet sinds hij geen tanden meer heeft. Althans, hij heeft nog 1 tand, die is er niet uitgetrokken, maar is afgebroken, daarvoor moeten we nog terug. Iemand idee wat ik zou kunnen doen? Het is niet echt diaree, het lijkt op blindedarmkeutel, maar ook weer niet. Maar is niet echt diaree...

Wat moet ik nu doen? We zouden science selective halen, maar daar is het nog niet van gekomen, dat ga ik zeker deze vakantie halen nu ik daar alle tijd voor heb! Dit konijntje is altijd al van bdk geweest enzo, eerst lag dat aan zijn tanden zei de da, toen ze tanden eruit waren en hij beter at ging het veel beter met hem. Nu begint het weer. Maar de da zei dat er echt niks was met hem.. Zou het eraan liggen dat hij geen hooi eet? En bijna geen groentes? Of dat me oma is overgestapt op ander bix? Het lijkt wel of hij gevoelige darmen heeft, krijgt altijd soort van diaree met nieuwe groentes, ookal geef ik 1 hap ervan..

aangepast door Cisl0oveGeryon
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik denk dat het de overstap naar de andere bix is. maar los daarvan is het wel echt belangrijk dat je overstapt op SS denk ik, als je konijn geen tanden heeft EN geen hooi eet.

een van mijn konijnen had olifantstanden en die werden altijd extreem kort afgeslepen door de DA (verwijderen kon niet, omdat zijn schedeltje daar te klein en te broos voor was, hij had namelijk een hersenziekte en nog meer dingetjes, lang verhaal) en heel veel dingen kon hij gewoon niet goed eten, waaronder groenvoer. in SS zit echt alles wat je nijn dan nodig heeft, net zoals in goede bix van bijvoorbeeld hope farms, plus nog eens extra vezels, die jouw konijn nu dus mist omdat hij geen hooi en weinig groen eet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke, dat zal ik dan echt doen! Alleen ik zit met een probleem. Ik heb daar 5 nijnen in een groep zitten. En ss is best duur toch? Word dat dan niet een beetje duur? Ik zit eraan te denken hem apart te houden met nog een konijntje dat nu bij de caafs zit omdat ze niet in de groep kan. Dan kunnen hun 2 de ss krijgen! dat is toch niet zo duur? Hij eet ook soms zijn bdk niet op. Dan zie ik het hem opeten, maar valt het uit zijn mond of spuugt ie het uit!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .