Ga naar inhoud

casteren: 3 of 4 maanden?


sunny_l0ve

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb nu een mannetjes en vrouwtjeskonijn. Ze zijn nu alletwee 10 weken, en ze komen uit hetzelfde nest.

Nu wil ik eigenlijk het mannetje met 3 maanden laten castreren, alleen mijn DA doet dat pas met 4 maanden. Hij is wel goed met konijnen en heeft er ook wel verstand van, maar ik zou het toch liever met 3 maanden laten doen, anders moeten ze een maand apart zitten.

Ik zit nu echt enorm te twijfelen wat ik hier mee aan moet en ik zie door de bomen het bos niet meer.

Hoe hebben jullie dat gedaan met jullie konijnen en heeft iemand hier een oplossing voor?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier doen ze het ook pas met 4 maanden, zodat de balletjes (meestal zeker) zijn ingedaald. Zie bij mijn konijntje van 3 maanden ook nog geen ingedaalde balletjes. Als ik ze nu al zou zien had ik wel eerder mogen komen.

Het rammetje staat dus toch even gescheiden van de rest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke, het verschilt dus per dierenarts. Ik ga wel even met hem overleggen.

Kan hij anders nog even bij het andere konijn zitten, omdat die pas met 4 maanden gesclachtsrijp is? Of is dit te riskant, want ik wil absoluut geen babykonijntjes, zit ik niet op te wachten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .