Ga naar inhoud

Hoeveelheid brokken


CindyJ

Aanbevolen berichten

Vraagje, ik had tot nu toe ook altijd constant voer staan (de komende week nog wel om Eros weer een beetje aan te laten komen) maar nu lees ik dus dat ze 25 gram per kili mogen hebben, ze zijn samen 12,5 kilo dus dat zou betekenen dat ze samen iets meer dan 300 gram mogen hebben.

Maar net las ik dat ze van SS (dat klrijgen ze) nog minder mogen hebben, hun met z'n tweeën dus bijna 200 gram (0.187)?

Klopt dat of heb ik het nou verkeerd begrepen?

Stel liever een domme vraag hier dan dat ik ze te weinig voer haha

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben net overgestapt naar SS en heb de andere konijnenkorrel langzaam afgebouwd. Ze wegen bij mij in totaal 5,9 kilo en ze krijgen nu 50 gram SS per dag, daarnaast heeeeeeeeeeeeel veel hooi en 's morgens een hele grote bak groenvoer.

Ik ben ook nog een beetje aan het zoeken hoeveel SS ik ze moet geven en probeer het nu eerst zo en zal ze regelmatig wegen.

Weet niet wat die van jou naast bix nog allemaal eten? En hoeveel ze normaal aten van de bix op een dag?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt het helemaal goed begrepen. Van gewone biks zouden ze 312 gram mogen krijgen, van SS tussen de 125 en 187 gram (10 tot 15 gram per kilo). :yes: Dat lijkt misschien weinig, maar die brokjes zijn minder zwaar dan andere brokken, dus qua volume is het ongeveer evenveel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt het helemaal goed begrepen. Van gewone biks zouden ze 312 gram mogen krijgen, van SS tussen de 125 en 187 gram (10 tot 15 gram per kilo). :yes: Dat lijkt misschien weinig, maar die brokjes zijn minder zwaar dan andere brokken, dus qua volume is het ongeveer evenveel.

Maar krijg je bij afmeten niet het probleem dat de ene meer te eten krijgt dan de ander?

Misschien domme vraag:$

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .