Ga naar inhoud

Meloenschillen


chan

Aanbevolen berichten

Net hebben wij een meloentje op, wij eten deze altijd vanuit de schil, dus dan blijft er nog een beetje meloen op de schil zitten.

Mogen de nijnen deze schillen dan zodat ze die meloen eraf kunnen eten? Of is het schadelijk als ze ook de schil op zouden eten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

de schil kan voor zover ik weet geen kwaad, maar sta er wel eens bij stil dat er misschien bestrijdindsmiddelen op zitten. ik was mijn meloen niet, de schil niet in ieder geval, omdat ik die niet opeet. maar als er gif op zit en de nijnen eten het ongewassen, dan is dat denk ik niet goed. dus ik zou wel ff flink schrobben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat ze de schill ook gaan opeten en dat dat niet de bedoeling is, ff afwachten maar van iemand die het zeker is, maar ik zou het niet doen...

als ze in de natuur een meloen eten zit daar ook een schil om toch?? ze wachten niet tot iemand de meloen voor ze in stukjes snijd :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb jij ooit een meloen in het wild zien groeien? :mdr:

elke plant groeit in de natuur. is het niet in nl dan wel ergans anders waar ook konijnen leven. een meloen komt immers niet uit een fabriek :P en in het wild of gekweekt het blijft buiten en wilde konijnen leven ook buiten. het is net als met alle andere vruchten, wat eetbaar is eten ze.

sommigen zeggen ook dat je het velletje van druiven af moet halen voor je ze geeft. dit is in mijn ogen ook onzin. ook heb ik het idee met gijs dat hij aanvoelt wat voor hem eetbaar is en wat niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt wilde konijnen niet vergelijken met onze huiskonijnen. Zij krijgen te eten zonder er zelf moeite voor te hoeven doen, dus het instinct om eten te zoeken en veilig van niet-veilig te onderscheiden zullen ze (gedeeltelijk) kwijt zijn.

En daarbij is het heel vervelend als een wild konijn overlijdt/ziek wordt doordat hij een giftige plant eet, maar nog vervelender als dat bij een huiskonijn gebeurt, omdat het dan in de meeste gevallen voorkomen had kunnen worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat zeg ik, een wild konijn heeft het instict om te weten wat hij kan eten. ik merk bij mijn konijn dat dat er ook een betje in zit. kool soorten, prei aardappelen. hij eet het niet.

maar dit ging er om f de schil eetbaar was voor een konijn. wat ik probeer te zeggen is dat als ze in de natuur meloen eten ook de schil op eten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En een konijn (huiskonijn) van mijn vorige DA (toen ik thuis woonde) heeft eens een giftige plant opgegeten *Oeps, ?! moest ie weten, toch??* het was een Vlaamse Reus en is gestorven.

Mijn ouders's hun hond Sara heeft deze week chocolade, snoepjes én papier opgegeten, ook zij wist niet dat het giftig was ...

Ik denk niet dat dieren weten wat ze wel/niet mogen eten ... Gelijk welke dieren dan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar ben ik nog niet zo zeker van... Ik heb het al gehad dat mijn moeder of de vriend van mijn moeder soorten groenten/fruit in de kooien van de beesten smijten (vroeger bij de hamsters, cavia's, chinchilla's, nu bij de konijnen) die ze niet mogen hebben en ze aten het nooit. Als het wel veilig was gebeurde het wel eens dat ze teveel aten en diarree kregen.

Ik heb het er nu eindelijk ingekregen dat ze restjes groenten en fruit op een bord moeten klaarleggen zodat ik kan beslissen wat ze krijgen en hoeveel ze krijgen. :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .