Ga naar inhoud

Spoed! Gas?


busylizzzy

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Een poos geleden heeft Martin een erge gas aanval gehad en is daar bijna aan overleden. Sinds een half uur is hij opeens helemaal niet de oude. Hij wil niet eten, ligt raar en ademt snel. Ik heb hem nog wel zien keutelen. Ik heb hier nog medicatie voor darmstimulering liggen van de vorige keer, maar vraag me af of ik dat moet geven. Hij is in de rui, maar krijgt preventief prozyme en keutelt en eet goed. (tot een half uur geleden)

Hij wil zelfs geen hapje witlof. Buik voelt hard aan en hoor helemaal geen geluidjes, geen borrelen ofzo?

Probeer zachtjes te masseren, maar dit vind hij echt niet fijn. Zijn temperatuur is nog wel goed. Wat moet ik nu doen?!?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit klinkt niet goed! Ik zou een DA bellen!

Vooral omdat Martin al eerder zo ziek is geweest!

Ik zou niet zomaar met medicatie gaan experimenteren.

Vraag het even aan een DA.

Even voor de duidelijkheid: Ik heb niet veel verstand van het medische gedeelte van konijnen... Alleen wat ik hier lees. Maar ik zou het zekere voor het onzekere nemen.

aangepast door Sabbie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankje! Hij is niet zo blij met mij, al dat getil, medicijnen en thermometers. Ik heb een warme kruik in een speciale hoes bij hem gelegd. Hij loopt nu al wat meer. (misschien om bij mij weg te komen... ) Ik blijf nog even wakker om te kijken hoe het gaat. Houd hem warm en masseer zachtjes. Dankje voor je hulp!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij lijkt weer een beetje op te leven!!! Hij wou net zelfs een klein beetje witlof aannemen. Maak mijn bedje op de bank hier vannacht om mijn oude gekke nijn in de gaten te houden. Heb van de buurman de sleutels gekregen voor de auto voor het geval dat. Ik hoop dat ik er nu heel erg op tijd bij ben geweest...

Link naar reactie
Delen op andere sites

In z'n bips misschien?

Je kan 'm ook in z'n neus of oren steken, maar dan gebeurt er niet zoveel, denk ik.

In z'n bekkie weet ik eigenlijk niet, bij mensen kan dat wel, maar weet niet of dat bij dieren ook gedaan wordt.

aangepast door _Danielle
Link naar reactie
Delen op andere sites

In z'n bips misschien?

Je kan 'm ook in z'n neus of oren steken, maar dan gebeurt er niet zoveel, denk ik.

In z'n bekkie weet ik eigenlijk niet, bij mensen kan dat wel, maar weet niet of dat bij dieren ook gedaan wordt.

Ja idd, in de anus... Ik zou hem niet oraal doen, veel te veel kans dat zo'n nijn er even flink de tanden inzet en dan is hij stuk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat misschien achter 'in z'n bips' was sarcastisch bedoeld, hihi... Ik weet dat ie daar moet...

In z'n mondje lijkt me inderdaad niet handig, zou ik ook niet aanraden nee.. Wie weet wat voor schade je daar misschien mee aanricht, en weet ook niet of dat net zo betrouwbaar is als wanneer je het ín z'n bips doet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedemorgen allemaal! Na een uurtje op de bank werd ik gek van het heen en weer geren van mijn nijntjes, dus ben ik boven gaan liggen. Om half 4 heb ik de wekker gezet en ben naar beneden gelopen om te kijken hoe alles nu was. Meneer sprong op en kwam naar me toe met de blik: nou al brokjes?!?! Jippie!!! Ik heb hem even wat gegeven om te kijken of hij wou eten: jahoor, alsof zn leven er vanaf hing. En nu een half uurtje geleden is meneer gelukkig nogsteeds de oude. Ik ben er geloof ik heel op tijd bij geweest, gelukkig. Maar gelukkig heb ik een korte dag zodat ik hem gewoon in de gaten kan houden vandaag. Bedankt voor alle hulp!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .