Ga naar inhoud

Muts is weer niet in orde


Lirazel

Aanbevolen berichten

Toen ik eerder vanochtend de konijnen ging voeren bleef Muts stil in een hoekje liggen. Zelf een brokje ss kon haar niet verleiden om een hapje te nemen. Bovendien zag ik nauwelijks grote keutels van Muts liggen, alleen de iets kleinere van Pet. Ik heb het gevoel dat ze zich nog ellendiger voelt dan de vorige keer dat ze niet in orde was.

Omdat ik nog steeds bij familie op vakantie ben ga ik dus nu naar een andere dierenarts, dat is wel even vervelend. We kunnen helaas pas om half 2 bij de dierenarts terecht, ze waren daar nu bezig met operaties.

Ik heb Muts al gemasseerd, dat ga ik zo ook weer doen. Op haar rug leggen lukt niet, dat heb ik geen konijn meer maar een tijger ofzo. Maar als ze op haar pootjes mag blijven zitten accepteert ze het wel.

Pet zit trouwens ook al weer flink in de stress, die vliegt door het hok zodra hij mij ziet verschijnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De dierenarts heeft niks bijzonders bij Muts kunnen ontdekken, geen gas of verstopping. Ze heeft wel metacam, baytril en voorgeschreven, allemaal in de vorm van injecties, dus moest ik even leren hoe ik dat moet doen. En natuurlijk dwangvoer. (Ik zat nog te twijfelen of ik een zakje van de vorige keer zou meenemen toen ik op vakantie vertrok, maar dat heb ik niet gedaan.) Eenmaal thuis heeft Muts een theelepel vol dwangvoer zelf van het lepeltje gegeten en daarna ging er ook nog wel een brokje ss in.

Terug in de ren bij Pet knabbelt ze weer wat aan het hooi en de brokjes, dus hopelijk gaat het nu weer de goed kant op. Ik hoop niet dat ze dit nog vaker gaat herhalen, de vorige keer was 6 weken geleden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Baytril is inderdaad eigenlijk wat vreemd. Ik zie trouwens dat ik in mijn vorige bericht de primparid niet heb opgeschreven, die krijgt ze ook.

Deze dierenarts vind dat injecties minder gedoe opleveren dan geklieder met een spuitje in de mond. Ze vroeg trouwens wel of ik het wel zag zitten om zelf te prikken. Muts is er erg makkelijk mee, ze blijft netjes stil zitten, hoewel voor de zekerheid iemand anders haar vasthoudt. De vorige keer, toen ik in mijn eentje het met spuitjes in haar mond moest geven was eigenlijk veel meer gedoe.

Het gaat verder prima met Muts, ze eet vanaf woensdagavond weer volkomen normaal, ik vind weer normale hoeveelheden keutels van normaal formaat, hoewel ik gisteren nog wel wat keutels vond die ovaal waren en nog niet rond. En ik heb gisteren een paar bdk's gevonden, waarvan een klein trosje in haar vacht. Maar vandaag heb ik niks afwijkends gezien.

Ik kreeg ook nog een standaard brief over konijnenverzorging mee van de dierenarts, met een duidelijk verhaal over veel hooi, weinig biks en geen snoepjes uit de winkel en over enten, maden en dergelijke dingen. Jammer alleen dat ze er niks over knaagstenen in hadden staan, om die af te raden. Of over het belang van twee konijnen bij elkaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .