Ga naar inhoud

Weer wormpjes


Mrr.

Aanbevolen berichten

Beste allemaal..

Korte tijd geleden (denk 2 maandjes terug) heeft Truus worpjes gehad.

Kleine witte worpjes in haar ontlasting.

Ik ben toch naar de dierenarts geweest en heb toen panacur mee gekregen!

Dit heeft toen prima geholpen.

Nu zie ik net op een keutel weer een worpje zitten.

Ik ben het even in de gaten gaan houden, het zit niet op alle keutels, maar over het algemeen zit er wel een worpje op een keutel die ze laat!

De keutels zijn wel gewoon normaal hard en goede vorm en kleur!

Ik ga morgen in mijn pauze meteen naar de dierenarts toe, om WEER een panacur te halen..

Mijn vraag aan jullie is eigenlijk, waardoor zou het komen dat ze nu alweer worpjes heeft?

Komt het door iets wat ze eet, of omdat ze ook buiten loopt?

Het is een binnen konijn, maar met dit weer mag ze ook lekker op 't balkon!

Ook staat er op het balkon een bak met speelzand waar ze in kan spelen!

Hopelijk hebben jullie tips om het voor de volgende keer te voorkomen dat ze weer worpjes krijgt!

aangepast door Mrr.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dr vorige keer pilletjes moeten geven.. ze hadden het ook in vloeibaar middel geloof ik, alleen dat was de assistent vergeten te zeggen.

Meestal geven ze dat, omdat pillen geven heel moeilijk is bij een konijn!

Met veel geduld is het me gelukt.

Ik moest haar toen 3 dagen lang een halve tablet geven..

Alle worpjes waren toen weg!!

Heb ze daarna ook niet meer gezien, tot net!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Therapie

We behandelen de konijnen met Panacur (= Fenbendazol). We gebruiken hiervoor Panacur suspensie 2,5%.

Gedurende 14 dagen laten we de konijnen Panacur geven. Onze ervaring is dat een 3 daagse kuur die na 2 weken herhaald wordt niet voldoende sterk werkt.

Ook zijn we van mening dat een behandeling met Iverquantel drops of Stronghold niet de pinwormen bij konijnen bestrijdt, ze werken wel tegen de evt aanwezige spoelwormen.