Ga naar inhoud

Toch nog een vraagje over een klimplant !


sippi__x

Aanbevolen berichten

Hallo Allemaal :)

Ik heb de zoekfunctie al gebruikt waar ik de onderstaande planten ben tegengekomen, maar toch heb ik nog wat vraagjes.

Als binnenkort de ren af is wil ik er graag een klimplant tegen : 1. Voor schaduw en 2. voor lekker aan te knabbelen.

Ik ken al de bruidsluier maar die mag van papa niet omdat er in boeken staat dat het een "woeste" klimplant is tot wel 12 m hoog en stel je voor dat heel het tuinhuis opeens volhangt :lol:

Dan is er ook nog de klimroos : Is die echt veilig om aan te eten want klim"roos" doet mij een beetje denken aan giftig :s ? En komen er geen doornen aan ofzo ?

En dan is er ook nog bramen- of frambozenplant : maar komen daar toch geen doornen aan hé ? En kunnen ze daar dan echt ook van eten (dus zowel takken, bladeren en de vruchten ?)

Tips en andere soorten zijn erg welkom ! :yes:

Alvast bedankt ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb ook bruidssluier... het is 50 cm gegroeid in 1,5 maand tijd. Er zitten ook al een paar bloempjes aan, die zijn wel grappig.

Maar de takken kunnen ook naar beneden groeien, dat is echt grappig om de beestjes op hun achterpoten te zien balanceren om het te pakken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

roos mogen ze wel, en aan de doornen zullen ze zich niet verwonden hoor, ze eten alleen de blaadjes. hetzelfde geldt voor framboos, daar zitten ook doornen aan, maar de takken laten ze hier gewoon staan.

jullie hebben het over druif, maar kan die dan in de schaduw? Want ik dacht dat die het niet goed deed op een schaduwrijke plaats. Als dat wel zo is, dan ga ik er ook meteen eentje kopen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

roos mogen ze wel, en aan de doornen zullen ze zich niet verwonden hoor, ze eten alleen de blaadjes. hetzelfde geldt voor framboos, daar zitten ook doornen aan, maar de takken laten ze hier gewoon staan.

jullie hebben het over druif, maar kan die dan in de schaduw? Want ik dacht dat die het niet goed deed op een schaduwrijke plaats. Als dat wel zo is, dan ga ik er ook meteen eentje kopen!

De plant zal best groeien volgens mij, maar de vruchten zullen in de schaduw misschien niet of minder rijp worden. Die hebben natuurlijk veel zon nodig om lekker rijp en zoet te worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb druif en bruidsluier. de bruidsluier zit bij de ren maar juist omdat hij zo snel groeit is dat erg handig...anders kan hij niet tegen het geknabbel van 4 konijnen opgroeien. Maar hij groeit idd erg hard.

De druif gaat trouwens ook best hard hoor, maar die geef ik gewoon als ik hem snoei aan alle konijnen wat. Die groeit niet bij de hokken maar lekker in het zonnetje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

bruidssluier leek mij ook wel leuk om in de tuin te planten, maar deze klimplant verspreid zich zo snel dat je deze bijna niet meer uit je tuin kunt krijgen! (die heb ik dus toch maar niet in de tuin gezet).

Als ik jou was zou ik gewoon de druif planten, die is helemaal konijnproof. Groeit in de zon maar eventueel ook in de schaduw (krijgt dan alleen geen goede druiven ben ik bang, maar dat is toch niet erg?)

Link naar reactie
Delen op andere sites

bruidssluier leek mij ook wel leuk om in de tuin te planten, maar deze klimplant verspreid zich zo snel dat je deze bijna niet meer uit je tuin kunt krijgen! (die heb ik dus toch maar niet in de tuin gezet).

Als ik jou was zou ik gewoon de druif planten, die is helemaal konijnproof. Groeit in de zon maar eventueel ook in de schaduw (krijgt dan alleen geen goede druiven ben ik bang, maar dat is toch niet erg?)

Ja over die bruidesluier daar heb je gelijk in :yes:

Mss word het dan idd druif ;) Het is denk ik niet de bedoeling dat we druiven gaan plukken. Tis gewoon voor de konijnen dat ze wat hebben om aan te knabbelen ;) (buiten hun wilgentakken:mdr:)

Want roos en bramen enzoo dat vind ik zo akelig met al die stekels en als ze dan beginnen te knabbelen :bounce:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .