Ga naar inhoud

rijstwafel


fluffy89

Aanbevolen berichten

als ik een rijstwafel eet, komt mijn konijn meteen aan rennen en bespringt de rijstwafel zowat, hij wil er dan van eten. vanmiddag toen ik even niet op lette heeft hij er een hap van genomen.

maar is dit slecht voor hem? of kan het geen kwaad?

en hij vind het blijkbaar erg lekker, mag een konijn af en toe een stukje naturel rijstwafel hebben?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk niet dat het goed is voor konijnen..

Maar verwacht van een klein stukje geen problemen..

Waar je op moet letten is of je konijn goed keutelt, plast, zich normaal gedraagd omtrent lekker spelen, rennen en gek doen enzo...

Drinkt en eet natuurlijk goed, anders heeft ie er hoogstwaarschijnelijk last van...

Corrigeer mij als ik het fout heb...

Link naar reactie
Delen op andere sites

af en toen een stukje zou niet heel erg kwaad kunnen!

Truus heeft het hier met soepstengel, zodra ze dat ziet, rent ze naar je toe, rukt het uit je handen en gaat het heerlijk met dichtgeknepen oogjes (zo lekker vind ze het) onder de salon tafel op peuzelen! Hahaha

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk ook dat een heel klein naturel stukje geen kwaad kan, ik gaf het vroeger wel eens aan mn hamsters.

Ja, ik weet het, da's niet hetzelfde maar als iets giftig is of echt niet goed geldt dat meestal voor alle knaagdieren (en haasachtigen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

in sommige rijstwafels zit veel zout (dit staat ook op de verpakking hoor) en dan zou ik het zelf niet geven, ook geen klein stukje. maar als het zonder zout is en het is een heel kelin stukje, tja dan zou ik niet weten waarom niet. als het maar incidenteel is natuurlijk, niet elke dag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

als ik een rijstwafel eet, komt mijn konijn meteen aan rennen en bespringt de rijstwafel zowat, hij wil er dan van eten. vanmiddag toen ik even niet op lette heeft hij er een hap van genomen.

maar is dit slecht voor hem? of kan het geen kwaad?

en hij vind het blijkbaar erg lekker, mag een konijn af en toe een stukje naturel rijstwafel hebben?

;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

;)

Mufassa, ook naturel rijstwafels kunnen zout bevatten. :P

Waar je op moet letten is of je konijn goed keutelt, plast, zich normaal gedraagd omtrent lekker spelen, rennen en gek doen enzo...

Drinkt en eet natuurlijk goed, anders heeft ie er hoogstwaarschijnelijk last van...

Hier wil ik ook nog wel even op reageren. Ik kan duizend-en-een dingen opnoemen die mijn konijnen zonder problemen kunnen eten, en waarna ze nog steeds goed keutelen, plassen, spelen, rennen, gek doen, drinken en eten. Dat wil echter nog niet zeggen dat die dingen ook allemaal goed of gezond zijn voor een konijn!

Link naar reactie
Delen op andere sites

yep, wat Kiwi zegt: naturel bevat ook zout hoor! Ik geloof dat je ze ook zonder zout hebt, die staan bijvoorbeeld bij de dieetproducten in de supermarkt. maar die zijn een stuk duurder, en als je zelf wel gewoon met zout wilt/kunt/mag eten, dan is het een beetje zonde denk ik om speciaal die duurdere voor je nijnen te kopen als ze toch niet supergoed voor ze zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mufassa, ook naturel rijstwafels kunnen zout bevatten. :P

Hier wil ik ook nog wel even op reageren. Ik kan duizend-en-een dingen opnoemen die mijn konijnen zonder problemen kunnen eten, en waarna ze nog steeds goed keutelen, plassen, spelen, rennen, gek doen, drinken en eten. Dat wil echter nog niet zeggen dat die dingen ook allemaal goed of gezond zijn voor een konijn!

Ja, maar is dat beetje dan echt schadelijk voor je konijn?

Wij eten ook wel eens dingen die niet supergezond zijn maar toch niet echt kwaad kunnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook brood bevat zout, en ook dat kun je in beperkte mate geven (als het heel goed gedroogd is). Ik denk dat een rijstwafel ongeveer in diezelfde categorie zal vallen. Met een stukje droog brood hebben ze meer te knabbelen dan met een stukje rijstwafel, dus ik persoonlijk zou eerder een stukje oud brood geven dan een rijstwafel. Ze zullen in ieder geval niet meteen doodziek worden als ze eens een keer een stukje naar binnen werken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou het niet met opzet geven, maar nu het is overkomen, kun je de situatie moeilijk ongedaan maken. Verder goed in de gaten houden is het belangrijkste denk ik.

Pffff, ik zit me meteen te bedenken wat voor ons als mens niet goed is om te eten.

Ik weet zeker dat als ik een konijn was, dat ik er dan alles aan zou doen, om dat ene stukje rijstwafel toch te pakken te krijgen.

Best een slim konijn heb je!! :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .