Ga naar inhoud

gemengd voer


kmimmie

Aanbevolen berichten

Gewoon volhouden.. Meestal vinden ze biks in het begin minder lekker dan gemengd voer, logisch natuurlijk. Je moet het sowieso mengen als je overstapt naar ander voer. Dus eerst grotendeels gemengd voer, en dan een klein beetje biks er door heen. Zo iedere dag meer nieuw voer, en minder oud voer.

En gewoon vol blijven houden, ze moeten het vanzelf toch echt een keer gaan eten (ze moeten uiteraard wel altijd hooi hebben).

Welk biks geef je overigens? De meeste konijnen van de baasjes hier op BB vinden over het algemeen Hope Farms en Science Selective erg lekker..

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb alleen nog gemengd voer in huis omdat ik bang ben dat als ik ga overstappen naar biks dat ze dalijk niks meer eten als alleen groenvoer en hooi..

maar ik ga morgen biks halen en dan ga ik er toch echt mee beginnen want lees hier overal dat dat veel beter is voor de knijntjes dan gemengd voer..

ik snap zoiezo niet dat zoiets niet wordt verteld in de dierenwinkel..

ik neem je tips mee voor welke biks het lekkerst is voor de konijnen.

dankjewel..

maar wat nou al het echt niet gaat lukken en ze gaan t niet eten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik geef mijn konijnen gemengd voer, biks eten ze niet..

hoe zou ik over kunnen stappen naar biks zodat ze dat wel gaan eten??

ik vergelijk het altijd met kinderen

zet een kind voor een bord met snoep en een bord met brood. wat zal hij kiezen??

als je een konijn de keuze geeft kiest hij natuurlijk het lekkerste omdat hij niet kan nadenken wat gezonder is. als je gemngd voer geeft moet je niet eerder het bakje weer vullen voordat het helemaal leeg is, dan gaanze vanzelf de biks eten :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .