Ga naar inhoud

Goodbye gemengd voer


elvira88

Aanbevolen berichten

Hee daar!

Ik ben er nooit zo voor uitgekomen dat ik Buddy gemengd voer gaf. Ik was een beetje bang voor (terecht) commentaar...Ik wist eerlijk gezegd niet dat gemengd voer minder goed was voordat ik op dit forum kwam (en dat doet dan een dierenopleiding:whistle2:) Maar goed...mijn boeken gaan meer over de binnenkant van een konijn, niet echt over voeding. Ik geloof dat het op hield bij "in de dierenwinkels zijn er zakken speciaal konijnenvoer te koop"

Maar goed. Buddy eet nu dus 2 maand gemengd voer. Ik gaf haar wel altijd maar een klein laagje en vulde pas bij als alles op was, gelukkig at ze dan ook echt alles. Echter, wil ik nu toch graag overstappen, voor buddy en natuurlijk met Jerom in het vooruitzicht. Ik dacht gelezen te hebben dat Jerom nu voer van hopefarms krijgt, dus ik heb 2 zakken homefarms super aangeschaft.

Wat doe ik nu het beste? Ik heb nog exact een week voordat Jerom er is. Kan ik in die week afbouwen met gemengd en overstappen op homefarms biks? En dan tegen de tijd dat Jerom er is enkel hopefarms geven? En zijn er nog dingen waar ik op moet letten bij Buddy? Ik heb nog redelijk veel gemengd voer over, maar dat kan ik het beste daarna weg gooien denk ik? Aangezien de hamster het niet mag hebben.

Alvast bedankt en scheld me niet al te hard uit :mdr:

Groetjes Elvira

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat je ken doen is het gemend voer en Hope Farms mengen..

Eerst beetje HF en de rest gemengd voer door elkaar heen

En dan zo stapje voor stapje overgaan op compleet HF..

Ik moet zeggen Snuf kreeg in het begin ook gemengd voer, kwam toen diezelfde avond hier op het forum erachter dat het dus niet goed was (tenminste vooral als niet alles opgegeten wordt)

Buddy eet het tenminste helemaal op, dus dat is altijd weer positief in mijn ogen...

Snuf at alleen het lekkere eruit.

Ik ben toen zo snel mogelijk over gegaan op SS.

En tot mijn verbazing at ie gelijk de SS en liet zelf het gemengde voer staan.

Ik hoefde niet eens meer te mengen :D

En zo is het ook met Lily gegaan..

Lily kreeg bij de opvang ook HF en kreeg zelfs een zakje mee. (super lief trouwens :D)

En ging hier mengen... ik heb het zakje opgemaakt, maar ze aten eerst het SS op en toen daarna de HF :D

Succes

En je kan nu al beginnen zodat Buddy al gewend is aan de HF en Jerom gelijk mee ken eten :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

En als je bij de totale overstap nog gemengd voer over houdt.. gewoon weggooien (tenminste heb ik toen wel gedaan)

Was wel zonde.. maargoed om een ander 'verkeerd' voer te geven is mis. ook niet echt handig..... toch?!

Of je moet iemand weten die bv. perse gemengd voer wil geven.. (mis. foute tip maargoed..) stel dat iemand het goed vindt zo met gemengd voer.. en ook alles opeet (het konijn dan he whahah)

Dan is dat mis. een optie

Link naar reactie
Delen op andere sites

mja, ik denk dat ik het dan gewoon weg gooi. Ik wil inderdaad niet iets wat in mijn ogen niet goed is wel aan een ander geven. Dat heb ik niet alleen met dit, maar ook met dvd's bijvoorbeeld. Als ik er een gewonnen heb waar ik op tegen ben ga ik hem bijvoorbeeld ook niet op marktplaats zetten. Ik begin dan vanaf morgen te mengen en ben heel benieuwd of Buddy het een beetje te eten vind :P Wat doe ik als ze het heel smerig vind? Gewoon laten liggen tot ze het eet net als ik met gemengd voer deed?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja gewoon laten liggen, dan eten ze het (hoogst waarschijnelijk) wel als ze honger heeft.....

En mis. eet het ze wel maar telkens kleine beetjes, mis, moet ze eraan wennen..

En daarom bouw je het gewoon langzaam op..

En als je ziet dat ze juist enkel de HF eet en het gemengd voer niet..

Meng je sneller meer hoeveelheden HF erdoor... ipv stapie voor stapie..

Neem je grotere stappen omtrent HF :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik scheld je niet uit, hoor! Helemaal niet, zelfs. Op dit forum leer je heel veel. Van sommige dingen was je nu eenmaal niet op de hoogte. Dat kan. Iedereen leert hier.

Ik wist in het begin ook heel weinig van konijnen.

Het is pas erg als je weet dat het slecht is en er toch mee doorgaat.

Goed dat je nu overstapt op biks.

Link naar reactie
Delen op andere sites

het kan best dat jouw nijn er goed op gereageerd heeft, die overstap, Tuinkabouter. maar om zoiets nu als "bewijs" te geven dat ieder konijn zomaar kan overstappen is wel een beetje link. je doet dat niet direct hoor, het als bewijs presenteren, maar uitspraken als " ik doe het altijd zus en zo, en gaat altijd goed" worden wel vaak zo opgevat. ja natuurlijk kun je de gok nemen en van de een op de andere dag overstappen, maar als het dan fout gaat (en ja, sommige nijnen zijn daar erg gevoelig voor hoor!) dan zit je daar maar mooi mee. dus waarom zou je dat doen? gewoon mengen die hap en een week laten wennen, dan weet je bijna zeker dat er niks mis gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .