Ga naar inhoud

Wéér een wilgenvraag!


Sabbie

Aanbevolen berichten

Dit is inderdaad geen wilg. Wilgenblaadjes zijn smaller en ook de takken zien er anders uit.

Wilgen zijn vaak te herkennen aan hun vorm en kleur: knotwilgen en treurwilgen hebben een hele kenmerkende vorm die je, als je eenmaal weet hoe ze eruit zien, moeilijk over het hoofd kunt zien. Knotwilgen en gewone wilgen zijn daarnaast een beetje grijsgroen als je het vergelijkt met andere bomen, en treurwilgen zijn vaak juist een beetje geelgroenig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet neit wat voor een boom eht is hoefd niet perse slecht te zijn. Mijn nijnen verkiezen de takken van een appelboom boven Wilgen (ja eindelijk een stel van die bomen gevonden, tis een 10 minuutjes rijden en direct aan een heekl drukke weg, but hey who cares) Ook perentakken vinden ze lekkerder al swilgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb ook geen keuze. De enige wilgen die ik kenz ijn dit rijtje bomen. Weinig keus dus. Ze lijken er niet ziek van te worden. Een wilg is ook hoger en heeft er dus misschien wat minder last van dan bijvoorbeeld paardenbloemen etc die langs de weg staan. Ook zit er bij "mijn" rijtje wilgen nog eerst een stukje gras en dan nog een breed fietspad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Bij ons in de buurt groeien vrij veel wilgen (handig, zo'n treurwilg, die herken ik wel! Verder is een boom een boom :whistle2:), maar trekken jullie zomaar takken van de boom?

Want ze staan bij mij aan de straat en ik denk dat de buren toch wel commentaar leveren als ze me die boom zien mollesteren :mdr:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik voel me ook altijd een beetje raar als ik als een gek takken aan het knippen en trekken ben :P En voel me nogal snel betrapt ofzo haha slaat natuurlijk nergens op maar toch

Maar als ik even later mijn lieve nijntjes van de takken zie smullen heb ik het er toch wel voor over :love:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je ze netjes afknipt zul je minder snel commentaar krijgen als dat je aan een boom staat te trekken ;)

Maar evengoed vind ik het ook een beetje vreemd nog steeds om zomaar ergens te gaan knippeen. Zeker omdat ik een wilg in de tuin heb maar die niet kan geven vanwege de luizen :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die eerste is inderdaad een treurwilg (gelere takken/blaadjes). Of die tweede een knotwilg of een gewone wilg is kan ik niet zien aan de blaadjes, maar het ziet er in ieder geval uit als wilg. En als de boom waar je dit vanaf hebt gehaald een dikke knot bovenop de stam had waar alle takken uit kwamen was het inderdaad een knotwilg. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die eerste is inderdaad een treurwilg (gelere takken/blaadjes). Of die tweede een knotwilg of een gewone wilg is kan ik niet zien aan de blaadjes, maar het ziet er in ieder geval uit als wilg. En als de boom waar je dit vanaf hebt gehaald een dikke knot bovenop de stam had waar alle takken uit kwamen was het inderdaad een knotwilg. ;)

Ja daar was ik ook op aan het letten, maar die laatste takken...wacht heb nog wel een andere foto...

lgvandelande-5090-albums-wilgenblaadjes-picture16007-dsc01713.jpg

Komen dus uit een beschermd waterpark (oeps) en die krengen waren niet gesnoeid. Hoop Takken dus en ik kon de stam amper onderscheiden.

Kan je het hier beter op zien?

O enne Thanks Kiwi

Nu ben je officieel medeplichtig :duivel: hahahahah

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .