Ga naar inhoud

Groenten en Fruit


Kellytje_LoveYou

Aanbevolen berichten

Heey, ik ken nog niet veel van konijnen dus wil ik effe voor de zekerheid vragen aan jullie wat voor fruit en groenten ze mogen eten.

Ik heb mijn konijn nog geen groenten schotel gegeven omdat ik niet weet wat ze mogen eten, dus hier mijn 2 vragen:

1. Welke groentes en fruitsoorten mag mijn konijn eten??

2. Hoeveel mag ik mijn konijn daar van geven??

Alvast bedankt

XXX-jes Kelly

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet alleen elke soort die ze nog niet kennen heeeel voorzichtig opbouwen om te voorkomen dat ze diarree krijgen! Dus de eerste dag beginnen met een stukje ter grootte van een postzegel, als ze daar geen diarree van krijgen geef je de volgende dag twee van die stukjes enzovoort. Pas als ze aan 1 soort gewend zijn begin je met de volgende. Witlof, andijvie en rucola zijn veilige soorten om mee te beginnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

O ja, nog een tip: het is beter om elke dag zoveel mogelijk verschillende soorten te geven dan maar 1 soort per dag. Dat komt omdat ze in het wild natuurlijk ook van alles wat ze lekker vinden een paar hapjes nemen. Probeer dit zoveel mogelijk na te bootsen met het groenvoer.

Worteltjes en fruit bevatten veel suiker, die kun je beter niet te vaak en niet in te grote hoeveelheden geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .