Ga naar inhoud

Hoeveel SS als ze samen zitten ?


sippi__x

Aanbevolen berichten

Hoii :)

Ik heb weer een vraagje :yes:

Daarnet vroeg ik me af hoeveel mijn 3 konijnen te eten moeten krijgen als ze samen zitten (SS !).

Ik zal ook even het gewicht geven van men nijnsels :

Cachou : 1.5 kg = 15 g SS per dag

Tubbie : 1.2 kg = 12 g SS per dag

Cassis : 1 kg = 10 g SS per dag

Maar hoeveel moeten ze dan krijgen als ze samen zitten ? Toch allemaal in één kom ? En dan kan de ene toch meer eten als de andere ? :bounce:

Ze krijgen ook elke dag een volle kom groenten (witloof, wortelloof, veldsla ... ) en natuurlijk onbeperkt hooi !

Groetjes Natalie & de beestjes :mdr:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier krijgen ze de biks ook uit 1 bakje, terwijl Nijn net 3 kilo weegt, en Ko zeker een kilo of vijf. Ko zou dus veel meer mogen eten dan Nijn. Ko eet echter ook een stuk sneller dan Nijn; hij hangt de hele tijd met z'n kop in het bakje en schrokt aan 1 stuk door, terwijl Nijn netjes brokje voor brokje eruit pakt en die eerst rustig opeet voor ze een volgend brokje pakt. Ik denk dus dat de biks zo ongeveer wel goed verdeeld wordt. Misschien eet je ene konijn ook iets sneller dan het andere?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee er is niemand die bepaalt sneller eet. Ze zitten nu ng niet samen, maar kan je mij dan ongeveer vertellen hoeveel gram ik ze dan mag geven in één kom ?

Moet ik dan 15 g + 12 g + 10 g = 37 g afgerond 40 g

Moet ik ze dan samen 40 g per dag geven in één kom ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zolang je konijnen nog niet volgroeid zijn mag je ze trouwens zoveel biks geven als ze zouden krijgen als ze wel volgroeid zouden zijn geweest. Als je dus denkt dat alledrie je konijnen 2 kilo zullen worden (ik weet niet hoe oud ze nu zijn?), dan mag je ze dus in totaal al wel 60 gram geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, jonge konijnen mogen onbeperkt biks eten (zolang ze hun blindedarmkeutels maar niet laten liggen). Je mag dus nu meteen al (bijvoorbeeld) 60 gram geven. Die 60 gram is maar een rekenvoorbeeldje hoor, ik weet natuurlijk niet hoe zwaar je denkt dat je konijnen zullen worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik even mag inhaken. Wat doe je als de grootste van beide konijnen minder eet dan de kleine vreetzak? Teun weegt 2 kilo (volwasen) en Lola (ook volwassen)ongeveer 1,6 maar ze is volgens mij aangekomen (ongeveer 1,8, slechte personenweegschaal) en laat haar BDK sinds gisteren liggen. Ik geef ze altijd samen hooi, groenvoer en ongeveer 60-70 gram SS. Ik ben bang dat als ik ze minder geef Teun nog magerder wordt. Ik vind hem er mager uit zien maar dat is in vergelijking met Lola en zij is een kleine, compacte dikkerd aan het worden. Dus..

Hoe voer je een koppeltje waarbij de een wel wat meer kan gebruiken maar langzaam eet en de andere wel wat minder mag maar alles wegwerkt als een dijker?

Ik wil ze niet de hele avond scheiden en werk fulltime dus ik kan ze s' middags niet voeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zou ze hun biks in aparte schaaltjes kunnen geven en dan er op toezien dat Lola als zij haar deel op heeft niet achter de restjes van Teun aan gaat? Daar hoef je ze niet de hele avond voor te scheiden lijkt mij; mijn konijnen eten hun biks tenminste als een razende op, dat staat echt geen half uur! :mdr:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geef ze altijd hun SS voor we gaan slapen in aparte schaaltjes maar daarna ga ik naar bed. Ik zal ze vanavond hun SS eens eerder geven en dan hopen dat ze door eten. Nog tips voor de gezamelijke groenteschotel om 18 uur? Teun eet een beetje en gaat dan relaxen. Daarna loopt hij nog wel een paar keer terug om te eten maar Lola zit permanent op het bord te eten en eet dus het meeste op. Als ik twee bordjes gebruik moet ik ze een halve avond scheiden want Teun eet langzaam en Lola begint aan zijn bord als ze haar bord op heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .