Ga naar inhoud

Konijn met diarree, wat nu


LindavanBakel

Aanbevolen berichten

Ik heb woensdag mijn konijnen opgehaald bij de opvang (was met vakantie geweest).

Maar nu heeft 1 van mijn konijnen erge diarree; de poep is een grote natte massa.

Wat nu?!? Naar mijn idee eten ze ook niet erg goed, hooi raken ze allebei amper aan, banaan eten ze wel en gister heeft 1 konijnen de biks aangeraakt. Drinken doen we wel beide.

Wat kan ik het beste doen?? Waar moet ik op letten? Ik denk namelijk dat het voor een groot deel door de stress komt (opvang is 20 minuten met de auto rijden)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft ze nog steeds diarree? Heb je al naar de DA gebelt, om advies te vragen..

Ik heb sinds gisteravond geen diarree meer kunnen vinden, wel liggen er normale en wat kleinere keutels in het hok. Maja, ik heb twee konijnen dus ik kan niet zeggen of dat die van hem afkomen..

De da heb ik nog niet gebeld, ik wilde de situatie eerst afwachten tot vanmiddag (heb de biks geteld die ik in het bakje heb gedaan, al het hooi wat op de grond lag weggehaald en de wc verschoond) Zo kan ik een beetje checken wat ze wel en niet doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even op dieet van alleen water en hooi zetten!!!!!

geen voer geven ernaast, geen groenvoer ook, echt alleen water en hooi, dan gaat het gauw over vaak!

Als dat niet werkt en ze de volgende dag nog even erg diarree hebben, dan gauw naar de DA toe !

Dit is het advies van onze dierenarts in elk geval ;)

hier hielp het goed de 2 keren dat elfje en elin diarree hadden...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even op dieet van alleen water en hooi zetten!!!!!

geen voer geven ernaast, geen groenvoer ook, echt alleen water en hooi, dan gaat het gauw over vaak!

Als dat niet werkt en ze de volgende dag nog even erg diarree hebben, dan gauw naar de DA toe !

Dit is het advies van onze dierenarts in elk geval ;)

hier hielp het goed de 2 keren dat elfje en elin diarree hadden...

1 van mijn konijnen heeft er geen last van, dus ook zij krijgt dan alleen maar hooi en water??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe oud is je konijn? En is haar kontje goed schoon?

Mijn konijn is iets ouder dan een jaar.

het kontje hebben we gisteravond schoongemaakt, de witte haren eromheen zijn nog wel af en toe bruin, dat krijgen we niet helemaal schoon, maar het is niet meer nat.. Kunnen we die haren dan zo laten of moeten we die eraf knippen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan je die ene waarvan je denkt diaree te hebben niet beter even een paar uur alleen zetten dan krijg je een beter overzicht ivm eten en keutelen ?

Belangrijk om te weten, als je konijnen net gekoppeld zijn en je haalt ze nu uit elkaar, dan kun je het koppelings proces daarna weer opnieuw beginnen..

Heeft ze een opgezet buikje?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijnen zijn nu driekwart jaar samen, maar ik denk eerlijk gezegd dat ze veel last hebben van stress en ze zitten nu vaak bij elkaar. Denk niet dat ik er dan goed aan doe door ze uit elkaar te zetten..

Of het buikje opgezet is... kan ik eigenlijk niet goed zien, hij is altijd wel een stuk groter geweest dan mijn ander konijn, en flink in de rui.

Je bedoeld dat hij anders niet kan poepen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kun je niet voelen of het buikje opgezet of opgeblazen aanvoelt..

Denk zelf ook niet dat uitelkaar zetten veel zin heeft.

Maar waarom heeft je konijn veel last van stress? door wat wordt dit veroorzaakt?

Toch zou ik je aanraden om nu ff met de DA te bellen, advies is gratis! En kan alleen maar in jou voordeel werken en niet te vergeten van je konijn!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb mijn konijnen sinds oktober vorig jaar en sindsdien hebben ze altijd bij elkaar gezeten..

Ik denk dat ze last hebben van stress omdat ik ze 20 minuten in de auto naar de opvang heb gereden, en weer terug van de opvang naar huis.

Ik zal de DA bellen, eens kijken wat hij te melden heeft :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .