Ga naar inhoud

vastzittende keutels


sennepenneke

Aanbevolen berichten

Ik ging vanavond de nijnen hun laatste tarweaar geven, en normaal is Cookie de eerste maar die lag roerloos in dr hoekwc op de bovenste verdieping.

Dacht weer gas, maar heb dr kontje bekeken en ik zag 2 keuteltjes vastzitten aan de zijkanten van dr plassertje kan dat?

Ik heb de dierenarts gelijk gebeld omdat ik er zelf niet aan durfde te komen, 1 kant kreeg ik los maar huid was wat kapot en erin zat nog wat? Ik durf daar niet meer aan te komen omdat ik bang ben haar pijn te doen.

Die zei me dr kontje in lauwwarm water te zetten en los te weken, dat heb ik gedaan, en kwam los.

Nu heb ik besloten haar vanacht binnen te houden en heb haar oude kooi neergezet, Smokey erbij gezet anders zitten ze allebei alleen.

zijn kontje gelijk nagekeken maar die was schoon, maar Cookie was stilletjes, ze ligt nu bij te komen denk ik maar wat moet ik nu verder doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat het stinkt is niet gek voor die plek... Dan zal het idd de afscheiding van de geurkleiren zijn geweest die je gevonden hebt.

Je hebt niks verkeerd gedaan hoor... kwaad kan het in ieder geval niet dat je het hebt weggehaald..

Hoe voelt haar buik aan? gespannen, hard of soepel en zacht?

Massage is prima! Ga daar maar lekker mee door!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou het lijkt meer op een verstopping, haar buikje voelt zacht en voel nog steeds geen beweging.

Alleen toen ik de ananassap gaf de derde keer voelde ik wel wat maar nu weer niet meer en ik masseer me gek..wat moet ik nog meer doen?

Soms wast ze zich en gaat verliggen, het masseren laat ze wel goed toe, dat lijkt ze fijn te vinden.

Al fijn dat ik bij de geurklieren niks fout heb gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ze vanacht met dr mannetje binnen gehouden en net weer naar buiten gedaan.

Ze eet en keutelt weer normaal gelukkig, bedankt voor jullie hulp en ben weer een beetje wijzer wat die geurklieren aangaat..

Wat ik me afvraag..ik doe savonds over de biks altijd de prozyme opgelost in water en dan krijgen ze dan de andere morgen. Dan is de biks weer droog.

Is dat goed of moet ik een andere manier verzinnen om het te geven?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik los het hier op in het drinkwater. De stukjes groente waar ik het op strooi worden vakkundig ontweken en de rest wordt opgegeten. Hier gaat er met zn 2en 1 flesje per dag doorheen. 3 maal daags per konijn een mespunt over het eten, komt bij mij neer op 6 mespuntjes door het water. Werkt prima, vooral omdat ze allebei flink aan het ontharen zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .